آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

تعدادی از جوانان عراقی دفتر “محمود صرخی” را به آتش کشیدند

در پی انتشار اظهار نظر “علی مسعودی” از امامان جماعت استان بابل عراق که از طرفداران “محمود صرخی” مرجع خود خواند است و خواستار تخریب قبور و حرم ائمه اطهار علیهم السلام شده، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهر حمزه غربی علیه صرخی ها تجمع برگزار کردند.

به گزارش اخبار شیعه؛ در این تجمع علاوه بر سر دادن شعارهایی علیه صرخی و هوادارانش، تعدادی از جوانان عراقی به مقر “صرخی” حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

در این تجمع علاوه بر این جوانان خشمگین، روؤسا و بزرگان مواکب حسینی و برخی شخصیت های برجسته این شهر و نیز بزرگان عشایر منطقه شرکت کنند و صدور چنین اظهار نظرهای تکفیرانه ای را محکوم کردند.

درخواست تجمع کنندگان همچنین خواستار بسته شدن و تعطیلی دفتر “محمود صرخی” در حمزه غربی برای همیشه شدند و بر لزوم محاکمه فرد درخواست کننده تخریب حرم ائمه علیهم السلام که توسط نیروهای امنیتی عراقی بازداشت شده، شدند.

این معترضین همچنین خواهان دور کردن فضای شهر حمزه غربی از طرح ها و دسیسه های کشورهای خارجی که خواستار بر هم زدن امنیت داخلی این شهر هستند و تلاش می کنند حمزه غربی را به محلی برای افراط گرایان و پیروان اندیشه های تکفیری تبدیل کنند، شدند.

شایان ذکر است، در پی انتشار این درخواست وقیحانه از سوی امام جماعت طرفدار “صرخی”، حجت الاسلام و المسلمین سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه ای رسمی، “صرخی” را تهدید و سه روز به وی مهلت داده که از امام جمعه استان بابل که از پیروان صرخی است، اعلام برائت کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا