آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

شکنجه سه برادر نوجوان شیعه بحرینی در زندان‌

حدود نیم قرن است که خاندان آل خلیفه در بحرین حکومت می‌کند و در طول این مدت انواع جرم، جنایت، شکنجه و رفتار و اقدام‌های ضد بشری را علیه شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت مرتکب شده است.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ اقدام‌های ضد انسانی آل خلیفه، تنها علیه شیعیان بزرگسال و میانسال صورت نمی‌گیرد، بلکه حتی جوانان و نوجوانان نیز از آنها در امان نبوده و نیستند.

محمد، مُقتدیٰ و مُنتظَر سه برادر شیعه بحرینی ۱۴ و ۱۵ ساله هستند.

این پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سال ۲۰۲۱ به اتهام‌های واهی توسط نیروهای آل خلیفه بازداشت و به مدت یک سال به زندان محکوم شدند.

آنها در این مدت، مورد انواع شکنجه و تهدید قرار گرفته‌اند تا شاید به اقدام‌ها و اعمال نکرده خود علیه آل خلیفه، اعتراف اجباری کنند.

اتهام این سه برادر نوجوان، شرکت در تظاهرات، ساخت مواد قابل اشتعال، شورش، تعدی به اشخاص و املاک دولتی و خصوصی اعلام شده است.

آنها در این مدت به رغم سن اندک در معرض شکنجه روحی، توهین و تهدید نیز واقع شده اند.

این سه برادر از هنگام بازداشت در ژوئن 2021 تا 13 فوریه 2022 از دیدار والدین خود نیز محروم بودند و پس از آن، ملاقات والدین، تحت مراقبت شدید با دوربین انجام شد.

حتی آل خلیفه، این سه نوجوان شیعه را از تحصیل محروم کرده که نشانه ظلم آشکار این حکومت، علیه شیعیان در بحرین است.

گفتنی است، این سه برادر، تنها 3 نوجوان، از مجموع هزاران شیعه بحرین هستند که در طول چند دهه اخیر مورد ظلم و ستم آشکار حکومت آل خلیفه قرار گرفته‌اند و تنها جرم آنان، پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا