آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعراق

امروز .. نوزدهمین سالروز حمله آمریکا به عراق

امروز، شنبه، نوزدهمین سالروز حمله ایالات متحده آمریکا به عراق است.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ در سایه بحران سیاسی نفس گیری که عراق از ۶ ماه پیش و بعد از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی با آن دست به گریبان است، مردم عراق امروز شنبه با نوزدهمین سالروز حمله نظامی امریکا به کشورشان در سال ۲۰۰۳ میلادی مواجه هستند که طی آن، رژیم بعث عراق به زباله‌دان تاریخ پیوست.

نوزدهمین سالروز اشغالگری آمریکا در حالی است که میانگین فقر، بیکاری، جرائم سازمان یافته و کاهش آزادی‌های عمومی در عراق رو به گسترش نهاده است.

امسال نیز نظیر سال‌های گذشته، صحنه سقوط بغداد، تسلط تانک‌های امریکایی بر پایتخت و حال و هوای جنگ و رعب و وحشت و نیز ویرانی‌های گسترده برجای مانده از این حمله نظامی و کشته‌ها و مجروحین بسیار آن پیش چشم مردم عراق زنده می شود به طوری که پس از حمله امریکا تعداد قبرستان‌های به ۲۵۰۰ مورد در سراسر کشور افزایش یافت، این در حالی است که پیش از آن ۶۲۰ قبرستان در عراق وجود داشت.

در این میان، بغداد، موصل، نجف، الانبار، کرکوک، دیالی و بصره بیشترین تعداد قبرستان‌ها را در خود جای داده‌اند و صبح هر سال در چنین روزی ده‌هزار شهروند عراقی برای روشن کردن شمع و خواندن فاتحه و نماز بر سر قبر نزدیکان خود جمع می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا