آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آداب و سنت های اهالی شهر نجف اشرف در ماه رمضان عظیم

شهر نجف اشرف در ماه رمضان عظیم، حال و هوای دیگری دارد و از فعالیت های دینی و مذهبی بیشتری نسبت به دیگر ماه ها برخوردار است.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ در أیام ماه رمضان عظیم، بسیاری از اهالی شهر نجف أشرف و حتی دیگر شهرهای عراق که به شهر نجف سفر کرده اند، و بخصوص طلاب حوزه های علمیه، فرصت را مغتنم شمرده و با مراجعه به بیوت مراجع تقلید، به دیدار آنها رفته و از حضور علماء مستفیذ می شوند.

در همین حال دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، در شهر نجف اشرف، از تعداد زیادی از طلاب، علماء، فقها، خطباء، مقلدین، علاقمندان و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که برای دید و بازدید به این دفتر مراجعه می کنند استقبال می کند.

اما حال و هوای حرم مطهر مولای متقیان، حضرت علی بن أبی طالب علیه السلام نیز در أیام ماه رمضان عظیم، پر شور تر و شلوغ تر است.

تعداد زائران حرم مطهر، نسبت به دیگر زمان ها چندین برابر شده و بسیاری از زائران در مجالس و محافل حلقه های قرآنی که در گوشه و کنار صحن مطهر برگزار می شود، شرکت می کنند.

برخی زائران ساعت های مختلف طول روز، و قبل از افطار را زمانی مناسب برای حضور در حرم مطهر حضرت علی علیه السلام می دانند و با زبان روزه به زیارت مولا علی علیه السلام می روند.

اما دسته ای دیگر پس از افطار به حرم رفته و تا ساعت های پایانی شب و حتی برخی دیگر تا اذان صبح در حرم مطهر می مانند و به زیارت و راز و نیاز می پردازند.

رفتن به دید و بازدید دوستان و فامیل، پهن کردن سفره های افطار، توزیع بسته های مواد غذایی و دیگر فعالیت هایی نیکوکارانه، نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط اهالی نجف أشرف در ماه رمضان عظیم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا