آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

منحرف کردن افکار عمومی در ماجرای حمله به سه روحانی توسط پروپاگاندای رسانه‌ای ایران

ظهر روز سه‌شنبه، یک جوان 21 ساله سنی تندرو، در صحن حرم مطهر امام رضا علیه السلام، با چاقو به سمت سه روحانی شیعه حمله کرد که در نهایت یکی از آنان جان باخت و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ ساعاتی بعد از این ماجرا، موج گزارش‌ها و تحلیل‌ها در مورد این جنایت جوان سنی تندرو، در رسانه‌های ایران منتشر شد اما سمت و سوی این مطالب مخالف واقعیت بود.

پروپاگاندای رسانه‌ای ایران در دو روز گذشته مدعی بوده‌اند که این عملیات مستقیما توسط سازمان‌های امنیتی غربی مانند آمریکا و اسرائیل طراحی شده تا بین شیعه و سنی، اختلاف‌افکنی کند.

در حالی این ادعا مطرح شده که واقعیت این است که بین شیعه و سنی بیش از هزار سال است که اختلاف بنیادی وجود داشته و قابل اقماض نیست، زیرا بر اساس تفکر سنی‌های تندرو، پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مشرک و کافر هستند و خونشان نجس می‌باشد و قتل آنها ثواب دارد.

حملات و عملیات‌های تروریستی مختلف سنی‌های تندرو در کشورهای مختلفی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و غیره که همواره انجام می‌شود، گویای این مدعاست.

کیلیپ‌های منتشر شده توسط عامل جنایت مشهد که چند وقت قبل در صفحات مختلف شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود نیز نشان می‌دهد که او به طور واضح و آشکار، شیعیان را مشرک و کافر معرفی کرده و قتل آنان را واجب دانست.

حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا با وجود این وضوح در مورد عداوت و دشمنی سنی‌های تندرو علیه مذهب شیعه، همچنان پروپاگاندای رسانه‌ای ایران برای منحرف کردن افکار عمومی و تطهیر عملیات تروریستی این سنی‌های تندرو، تلاش می‌کند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا