آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلام

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی خطاب به دولت‌های اسلامی و عربی: زندانی‌های سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید

به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان عظیم، بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله که مقر اصلی آن در شهر واشنگتن است، پیام مهمی صادر کرد.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ این بنیاد ضمن تبریک گفتن فرا رسیدن ماه رمضان عظیم به امت اسلامی، دست نیاز به در گاه خدای عزوجل بالا برده، از حضرتش می‌خواهد تمام ملت‌ها را از نعمت و شکوفایی و میمنت برخوردار فرماید.

در ادامه این پیام، بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی، از تمامی دولت‌های اسلامی و عربی و نیز جریان‌های سیاسی و اجتماعی خواسته از فرصت ماه رمضان عظیم، بهار طاعت و بندگی و تقرب به خدای متعال بهره بگیرند و با اعمال خیر و مهرورزی از زندانیان سیاسی و عقیدتی درگذرند، چه این زندانیان برادران دینی باشند یا شهروند و هموطن.

این موضوع را می‌توان با جلوگیری از چالش‌های سیاسی و نظامی دنبال کرد یا با آزاد کردن زندانیان محکوم به اتهامات سیاسی، معترض و اظهار عقیده و اسیران جنگ، بدان تحقق بخشید.

این بنیاد در ادامه پیام خود، بر ضرورت گرد آمدن امت، پیرامون مصالح اسلامی تأکید دارد و از هرگونه تفرقه و نژادپرستی مذهبی و قومیتی برحذر داشت و در این معنا، سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله را ملاک و مبنا قرار داد که فرموده: «لا فرق بین عربي أو أعجمي إلا بالتقوی؛ تنها معیار برتری میان عرب و عجم، تقوای الهی است».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا