آسیاآفریقااخبارجهانجهان اسلام

راه اندازى كمپين رمضانى دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع در دور افتاده ترین نقطه آفریقا

مرجعیت شیرازی نزدیک به یک قرن است که فعالیت در مسیر تبلیغ و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در نقاط مختلف کره خاکی، از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب آغاز کرده است.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ این فعالیت ها به گونه ای بوده که حتی به دور افتاده ترین نقاط قاره آفریقا هم رسیده و شیعیان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کشور ماداگاسکار را هم از آشنایی با معارف اهل بیت، بی نصیب نگذاشته است.

مرکز اهل البیت علیهم السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، دام ظله در شهر ماجنگا در کشور ماداگاسکار است.

این مرکز مانند دیگر مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در طول سال در مناسبت های مختلف دینی و مذهبی، به برگزاری مراسم، مجالس، محافل و فعالیت های مختلف فرهنگی می پردازد.

مرکز اهل البیت علیهم السلام در ماه رمضان عظیم سال جاری یعنی ۱۴۴۳ هجری قمری نیز با راه اندازی کمپینی رمضانی، میزبان عموم مؤمنان است.

این مرکز با تدارک برنامه های معنوی و تعلیمی در دو نوبت عصر و شب، همه روزه در طول این ماه با عظمت در خدمت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است.

مرکز اهل البیت علیهم السلام همچنین هر روز تا پایان این ماه در نوبت افطار از مؤمنان پذیرایی می کند.

تلاوت قرآن کریم، دروس اعتقادی و اخلاقی و همچنین قرائت دعاهای مخصوص ماه رمضان عظیم از جمله فعالیت های رمضانی این مرکز است.

گفتنی است، از دیگر فعالیت های برخی مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، می توان به این موارد اشاره کرد: اجرای پروژه‌ خیریه ویژه ماه مبارک رمضان توسط حوزه علمیه ابن فهد حلی قدس سره در شهر مقدس کربلا، اهدای بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند شهر بغداد توسط مرکز اندیشه اسلامی اهل بیت علیهم السلام، توزیع دومین محموله معیشتی ویژه ماه رمضان میان نیازمندان شهر مقدس کربلا توسط مؤسسه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهدای ده ها بسته معیشتی به نیازمندان شهر بغداد توسط مؤسسه أنوار الجوادین علیهما السلام.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا