آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع در دومین شب از سلسله جلسات علمی ماه رمضان عظیم: خمس حقیقتی شرعیه است

شب گذشته، دومین جلسه علمی بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در شب‌های ماه رمضان عظیم ۱۴۴۳ با حضور علما، فضلا، خطبا، طلاب علوم دینی و عموم علاقمندان به مباحث علمی برگزار شد.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، با مباحث گرم علمی در موضوع‌های مختلف همراه بود.

در ابتدای جلسه، معظم له توضیحاتی درباره پرسش مطرح شده در مورد پاک بودن یا نبودن خون داخل تخم مرغ، مطالبی بیان فرمودند.

در ادامه این جلسه علمی هم مباحث و پرسش‌هایی درباره دیون مطرح گردید که بزرگ مرجع جهان تشیع با سعه صدر کامل، به یکایک پرسش‌ها پاسخ دادند.

در این جلسه همچنین حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در پاسخ به پرسشی درباره خمس، خمس را حقیقتی شرعیه نامیدند و توضیحاتی نیز درباره زکات فطره بیان کردند.

در ادامه این جلسه علمی، یکی از فضلای حاضر در جلسه از دلیل مفطر بودن سیگار کشیدن و غبار غلیظ سؤال کرد و معظم له توضیحات کاملی در این باره بیان فرمودند.

در پایان هم سؤالاتی پیرامون خواندن روایت ضعیف و خواندن زبان حال در حال روزه سؤال شد که بزرگ مرجع جهان تشیع پاسخ این سؤالات را نیز بیان فرمودند.

قابل ذکر است که سلسله جلسات علمی بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله هر شب راس ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در شهر مقدس قم بیت معظم له برگزار و به صورت مستقیم از شبکه امام حسین علیه السلام پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا