آسیااخباراروپاایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

از حجاب اجباری در برخی کشورهای اسلامی تا برگزاری مسابقه «با حجاب ملکه باش» در ایتالیا

جنبش زنان مسلمان در ایتالیا برای نخستین بار ابتکاری را در قالب مسابقه با عنوان «با حجاب ملکه باش» راه‌اندازی کرده است.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ صاحب ایده و مسئول برگزاری مسابقه «با حجاب ملکه باش» بانوی الجزائری «آسیه بلحاج» فعال فرهنگی و مدنی در ایتالیا است.

شایان ذکر است که مطرح کردن موضوع حجاب در اروپا و ایتالیا با چنین سبک و سیاقی، اولین ابتکار در نوع خود می‌باشد.

این ابتکار برای رفع چالش‌های پیش روی دختران مسلمان در مواجهه با موج فزاینده بی‌حجابی یا تلقی حجاب به عنوان مانعی در برابر دستیابی به موفقیت یا ادغام در جوامع غیر مسلمان است.

این ابتکار، مسابقه‌ای است که برای اولین بار در ایتالیا برگزار می‌شود و از تمامی دختران محجبه مقیم این کشور بین سنین ۱۴ تا ۲۵ سال برای شرکت در مسابقه و کسب عنوان ملکه حجاب در سال ۲۰۲۲ در ایتالیا دعوت شده است.

هیئت داوران این مسابقه جدای از معیارهای زیبایی ظاهری دختر، بر معیارهای مشخص و مطالعه شده از جمله معیار تعهد تکیه خواهند کرد تا برنده علاوه بر تثبیت ایده حجاب، به مفهوم واقعی آن که خداوند برای زنان مسلمان پذیرفته است، شایسته الگو شدن باشد.

گفتنی است این فعالیت در حالی در اروپا برگزار می‌شود که در برخی از کشورهای اسلامی به جای استفاده از شیوه‌های جذاب برای فرهنگسازی حجاب، با استفاده از خشونت و حجاب اجباری، علاوه بر پایمال کردن کرامت انسانی بانوان، نتیجه معکوس چنین اقدام‌هایی نیز در این جوامع، مشهود است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا