آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آداب و رسوم اهالی شهر مقدس کربلا در ماه رمضان عظیم

شهر مقدس کربلا مانند به شهرهای مختلف اسلامی، در أیام ماه رمضان عظیم، حال و هوای دیگری دارد و اهال این شهر، آداب و رسومی را دارند که باعث می شود این ماه عظیم، تفاوتی با ماه های دیگر سال داشته باشد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ از جمله اقدام های صورت گرفته در ماه رمضان عظیم در شهر مقدس کربلا عبارتند از: پهن کردن سفره های افطار در منازل و دعوت کردن خانواده و اقوام و دوستان و آشنایان است.

تهیه و پخت و پز انواع غذاهای متنوع و خرید انواع شیرینی و تنقلات و خشکبار و نیز آماده کردن شربت و نوشیدنی های مختلف از دیگر آداب و رسوم اهالی شهر مقدس کربلا در أیام ماه رمضان عظیم است.

از دیگر اقدام های صورت گرفته، آذین بندی و چراغانی مناطق مختلف شهر بخصوص اماکن عمومی است.

همچنین، توزیع بسته‌های مواد غذایی معروف به «بسته‌های رمضانی» بین اقشار پایین دست جامعه از طرف مؤسسه های مختلف دینی و مؤسسه های خیریه و برخی اشخاص نیکوکار امر بسیار رایجی در آستانه ماه مبارک رمضان است.

مؤسسه های نیکوکارانه مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله از جمله مؤسسه های فعال در این زمینه در شهر مقدس کربلا هستند.

برپایی مجالس و محافل قرآنی مختلف در مساجد، حسینیه ها و بخصوص حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام از دیگر اقدام های صورت گرفته در شهر مقدس کربلا در ماه رمضان عظیم است. زائران نیز حضور بیشتر و با شکوه تری در حرم ها در این ماه عظیم دارند و از شب تا اذان صبح ادامه دارد.

باز بودن رستوران ها و بسیاری از مغازه ها تا نیمه شب و حتی گاهی تا اذان صبح از دیگر اقدام های اهالی شهر مقدس کربلا در این ماه عظیم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا