آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

عدم تناسب بودجه شهر مقدس کربلا نسبت به جمعیت آن

بر اساس آمار و اطلاعات موجود، بودجه اختصاص یافته برای شهر مقدس کربلا، نسبت به جمعیت موجود در این شهر بسیار کم به نظر می رسد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این موضوع باعث شده که خدمات ارائه شده توسط ارگان های دولتی در شهر مقدس کربلا، نسبت به برخی دیگر شهرها، کم به حساب بیآید و موجب نارضایتی شهروندان کربلایی شده است.

“علی میالی” معاون استاندار کربلای معلی طی اظهاراتی اعلام کرد که “طبق آمار و ارقام رسمی، جمعیت استان کربلای معلی 1,280,000 نفر ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که جمعیت ساکن در این استان، در حال حاضر 2,400,000 است.

معاون استاندار کربلای معلی ادامه داد: مهاجرت شهروندان دیگر شهرهای عراق به استان کربلا و بخصوص شهر مقدس کربلا، بسیار زیاد است.

گفتنی است، به رغم افزایش روز افزون جمعیت استان کربلای معلی، اما بودجه اختصاص یافته توسط دولت مرکزی عراق، بر اساس جمعیت رسمی محاسبه می شود لذا این بودجه، بسیار کمتر از حجم بودجه مورد نیاز برای این شهر است.

ناگفته نماند، در همین حال سالانه بیش از ۱۰۰ ملیون زائر از سراسر جهان در مناسبت ها و ایام مختلف سال، برای زیارت حرم های مقدس، راهی شهر مقدس کربلا می‌شوند و قطعا مدیریت این جمعیت و تامین برخی نیازهای زیر ساختی برای این جمعیت عظیم، به بودجه ای کلان نیاز دارد.

البته بخش قابل توجهی از هزینه هایی که برای خدمات رسانی به زائران استفاده می شود، توسط آستان های مقدس تامین می شود اما باز هم این مبلغ کفاف این جمعیت زائر را نمی دهد.

جا دارد مسئولان مربوطه در دولت عراق، با مورد لحاظ قرار دادن جمعیت واقعی ساکن در استان کربلای معلی، بودجه این شهر را افزایش داده و نیز فکری به حال موضوع حضور ۱۰۰ ملیون زائر در طول سال در شهر مقدس کربلا کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا