آسیااخبارجهانجهان اسلام

معرفی گواهینامه جدید برای محصولات حلال در اندونزی

وزیر امور دینی اندونزی برچسب تازه‌ای را برای نشان محصولات حلال در این کشور معرفی کرد که جایگزین لوگوی قبلی خواهد شد.

به گزارش شیعه ویوز، یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور دینی اندونزی اعلام کرد که لوگوی فعلی محصولات حلال که از سوی شورای علمای اندونزی معرفی شده از سوی دولت باطل اعلام خواهد شد.

دولت جوکو جوکووی ویدودو، رئیس جمهور اندونزی از زمانی که در سال ۲۰۱۴ به قدرت رسید، روی مقررات حلال جدید در این کشور که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد کار می‌کند.

یاقوت چولیل قوماس در حساب اینستاگرام خود نوشت: «برچسب گواهی حلال شورای علمای اندونزی در آینده نزدیک باطل اعلام می‌شود. گواهی حلال همانطور که قانون می‌گوید توسط دولت معرفی می‌شود نه یک سازمان غیردولتی».

معرفی لوگوی جدید احتمالاً مهم‌ترین گام در گذار از یک مرحله طولانی و پیچیده است و مشتریان و تولیدکنندگان به‌زودی متوجه تغییر مقررات حلال کشور خواهند شد.

آژانس ساماندهی تضمین محصول حلال (BPJPH)، سازمانی زیر نظر وزارت امور دینی است که وظیفه دارد شناسایی و تأیید محصولات حلال را در اختیار بگیرد. محمد عقیل ایرهام، رئیس BPJPH گفت که لوگوی جدید از اول مارس اجرایی شده و به تدریج نشان قبلی دیگر به رسمیت شناخته نخواهد شد.

کالاهای مشمول مقررات محصولات حلال، آنهایی هستند که حاوی عناصر حیوانی بوده و معمولا شامل محصولات مراقبت شخصی، لباس، سرپوش، لوازم جانبی، تجهیزات خانگی، بسته‌بندی مواد غذایی، نوشیدنی، لوازم‌التحریر، لوازم اداری و دستگاه‌های پزشکی می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا