آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

شمار بی خانمان های داخل افغانستان به شش میلیون نفر رسید

بحران در کشور جنگ زده افغانستان روز به روز در حال افزایش است و مشکلات بیشتری را برای مردم این کشور به وجود آورده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس گفته می شود تعداد افراد بی‌خانمان در این کشور از شش ملیون نفر گذشت و حکومت سنی‌های تندروی طالبان نه تنها از زمان روی کار آمدنشان کاری برای بی خانمانها نکرده‌اند بلکه با اقدام هایشان بر تعداد آنها افزوده اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، منازعه و خشکسالی را از دلایل عمده افزایش بی خانمان های داخلی در افغانستان عنوان کرد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود درباره افغانستان اعلام کرد که شمار بی خانمان های داخلی در این کشور به مرز شش میلیون نفر رسیده است.

این سازمان دلایل عمده افزایش آوارگان داخلی در این کشور را، منازعه و خشکسالی در افغانستان عنوان کرده است.

به گفته این سازمان، شمار آوارگان داخلی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به گونه‌ای بی‌سابقه افزایش یافت و نیز سال ۲۰۲۱ میلادی، یکی از سال‌های پرمشقت برای آوارگان داخلی به دلیل تشدید خشونت‌ها در این کشور بود.

بر اساس این گزارش، تنها در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱.۳ میلیون نفر در بخش‌های مختلف افغانستان آواره شدند.

این سازمان افزود که در ۱۱ سال گذشته، بیش از چهار میلیون و ۵۱۹ هزار نفر به کشور‌های خارجی مهاجرت کرده اند.

این سازمان دلیل عمده فرار شهروندان افغانستان از کشورشان را تشدید جنگ و مشکلات اقتصادی عنوان کرده و گفته است که بسیاری این مهاجرین به کشور‌های همسایه افغانستان پناه برده اند.

در همین حال “فیلیپو گراندی” کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که با وجود وخامت شدید وضعیت اوکراین، سایر بحران‌ها و پیامدهای انسانی را نباید فراموش کرد.

گفتنی است حکومت سنی‌‌های تندروی طالبان که نزدیک شش ماه است به قدرت رسیده، در طول این مدت با اقدام هایی که انجام داده باعث افزایش مشکلات، گرفتاری ها و تعداد مردم آواره در افغانستان شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا