آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

رویترز: سرکرده جدید داعش برادر بزرگتر ابوبکر البغدادی است

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سنی های تندروی داعش، در حال قدرت گرفتن دوباره هستند.

بر همین اساس برادر بزرگ تر “ابوبکر بغدادی” سرکرده سابق داعش، بعنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شده است. شاید بتوان گفت تلاش برای قدرت گرفتن دوباره داعش، به جنگ روسیه با اکراین و چینش جدید منطقه هم بی ربط نباشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان امنیتی عراق و یک منبع امنیتی غربی اعلام کرد سرکرده جدید داعش برادر سرکرده پیشین یعنی “ابوبکر بغدادی” است.

داعش روز پنجشنبه در یک پیام صوتی اعلام کرد «ابوالحسن هاشمی قرشی» به رهبری این گروه انتخاب شده است.

این پیام صوتی چند هفته پس از هلاکت “ابو ابراهیم قرشی” دومین سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال سوریه منتشر شده است.

در همین رابطه، دو مسئول امنیتی عراقی به خبرگزاری رویترز گفتند نام واقعی سرکرده جدید داعش «جمعه عوض بدری» است که متولد عراق و برادر بزرگتر ابوبکر بغدادی است.

یک مسئول امنیتی غربی هم تاکید کرد که این دو برادر تنی یکدیگر هستند اما مشخص نکرد که کدام بزرگتر است.

اطلاعات زیادی از بدری در دست نیست اما وی از حلقه نزدیک به گروه‌های افراطی و جهادی‌ عراق است که پس از حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی ظهور یافتند.

یکی از مسئولان امنیتی عراق گفت: بدری شخصیتی افراطی و تندرو است که در سال ۲۰۰۳ میلادی به گروه‌های سلفی و جهادی ملحق شد و همواره به همراهی شخصی و مشاور شرعی اسلامی بغدادی معروف بود.

وی گفت: بدری از مدت‌ها پیش رئیس مجلس شورای داعش بود که مسئولیت ترسیم استراتژی و انتخاب «خلیفه» بعدی به هنگام هلاکت یا اسارت سرکرده قبلی را برعهده دارد.

در پایان گفتنی است به اعتقاد برخی کارشناسان، یکی از اهداف قدرت گرفتن دوباره داعش توسط کشورهای حامی این گروه، استفاده از این سنی های تندرو، در بازی جدید منطقه بخصوص بعد از آغاز جنگ روسیه با اکراین است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا