آسیااخبارجهانجهان اسلام

مساجد، ارائه کننده بهترین خدمات بهداشتی در محله های فقیرنشین «حیدرآباد»

مساجد در حیدرآباد هند یکی از اصلی ترین مراکز کمک کننده به بنیاد دست های یاری دهنده برای ارائه خدمات بهداشتی در محله های فقیرنشین هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بنیاد «دست های یاری دهنده» پنجمین مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه خود را در محله فقیر نشین «هاکیمپت تولیچوکی» در حیدرآباد هند در افتتاح کرد.

یک نظرسنجی خانه به خانه که در اوایل ماه گذشته انجام شد، به ناکافی بودن خدمات مراقبت اولیه مقرون به صرفه در این محله فقیر نشین اشاره کرد که جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر دارد که عمدتا شامل کارگران است.

این کلینیک مانند 4 کلینیک قبلی در حسن نگر و شاهین نگر دارای پزشکان، پرستاران، داروسازان، مشاوران و کارکنان خانه دار واجد شرایط است.

حدود دو ماه پیش هم در حالی که صدها نفر از مردم بی خانمان از هوای شدید زمستانی که ایالت حیدرآباد را فرا گرفته بود، رنج می برند، مسجدی در «راجندراناگار» با همکاری بنیاد «دست های یاری دهنده» یک مرکز 40 تختخوابی را برای سالمندان و بی بضاعتان راه اندازی کرد.

70 ٪ از ظرفیت این مرکز را سالمندان و 30 ٪ دیگر را افراد بی بضاعت تشکیل می دهند.

یک روانشناس بالینی نیز برای مشاوره و کمک به بیماران برای مقابله با استرس در دسترس خواهد بود.

این مرکز که یکی از معدود مراکز غیردولتی است که به بی خانمان ها و بی بضاعتان بدون توجه به نژاد و مذهبشان خدمات رایگان ارائه می دهد، از استانداردهای بالای بهداشتی نیز برخوردار است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا