آسیااخبارجهانجهان اسلام

وعده سیاستمدار سرشناس هندی به دفاع از حقوق شیعیان در دیدار با وکیل مرجعیت شیعه

نه تنها مسلمانان در کشور هند، حقوقشان از سوی دولت و حکومت هندوستان پایمال شده، بلکه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز از دستیابی به بسیاری از حقوق خود، محروم هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این میان هر از چند گاهی و بخصوص پیش از برگزاری انتخابات ها در هند، مقام های مختلف سیاسی و حزبی در این کشور به دیدار چهره های شیعی آمده و تلاش می کنند با دادن وعده و وعید، دل آنها را بدست آورده و رأی شیعیان را به نفع خود بدست آورند.

“برجش پاتک” وزیر قانون ایالت اوترپرادش در کشور هندوستان و از سیاستمداران سرشناس در سطح ملی هند، به دیدار حجت الاسلام سید “سیف عباس نقوی” نماینده مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله در شهر لکهنو رفت.

حزب آقای پاتک، پنج سال پیش، قبل از برگزاری انتخابات آن زمان، وعده هایی به شیعیان داده بود اما مانند دیگر احزاب، به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرد اما این بار باز هم برای جمع آوری رأی، به دیدار بزرگان شیعه و از جمله نماینده مرجعیت شیعه آمد.

در این دیدار طرفین در مورد مسائل مرتبط به مسلمانان و بخصوص شیعیان هند با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام نقوی در این دیدار در خصوص قوانینی که اقلیت ها را تحت فشار قرار می دهند، سخنانی را بیان کرده و گفت: قوانینی که در هند تصویب می شود، باید تمام ملل و اقوام را در نظر بگيرد تا مردم بتوانند به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی کنند لذا اگر قانونی، پیروان قوم یا دین و یا مذهب خاصی را تحت فشار قرار دهد، قطعاً به صلاح کشور نخواهد بود.

نماینده مرجعیت شیعه در این دیدار خطاب به وزیر قانون ایالت اوترپرادش گفت: شما پنج سال پیش هم اینجا آمدید و وعده وعیدهایی دادید اما عمل نکردید. چگونه انتظار دارید، شیعیان مجددا به شما اعتماد کنند. شما اخیرا در تصویب قانونی علیه مسلمانان، سهیم بودید.

این ظهارات حجت الاسلام نقوی در حالی مطرح شد که تصویب قانون ضد اسلامی در هند، به دلایل نامعلومی متوقف شد اما کارشناسان معتقدند علت توقف روند تصویب آن، نزدیک بودن زمان انتخابات است و پس از انتخابات، مجددا فعال خواهد شد.

آقای پاتک در این دیدار، پس از شنیدن اظهارات نماینده حضرت آیت الله حسینی شیرازی، دام ظله، اعتراف کرده که در حق مسلمانان و شیعیان کوتاهی صورت گرفته و قول داد در صورت انتخاب مجدد، در دفاع از حقوق آنان گام بردارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا