آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

اسکان ۳ هزار مهاجر افغانستانی پس از فرار از اوکراین در لهستان

مسئولان سفارت افغانستان در لهستان اعلام کردند که تاکنون ۳ هزار تن از اتباع این کشور به دنبال بحران اوکراین در لهستان اسکان داده شدند.

به گزارش شیعه ویوز به گفته این مقامات، با همکاری پلیس مرزبانی لهستان، برای افغانستانی های مقیم اوکراین پس از ثبت هویت اسناد سفر صادر شده است.

سید اسماعیل یوسفی، نماینده سفارت افغانستان در لهستان گفت: طبق آماری که وزارت خارجه لهستان تاکنون ۳ هزار افغانستانی وارد این کشور شدند.

براساس آمار ارائه شده، بیش از ۵ هزار نفر از اتباع افغانستان در اوکراین مشغول زندگی و کار بودند که به دنبال تشدید درگیری در این کشور مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه به خصوص لهستان شدند و در حال حاضر در مکان امنی قرار دارند.

قسمت خان، یکی از مهاجران به لهستان گفت: ۲ پسرم که در اوکراین بودند، به دنبال جنگ در این کشور مجبور به ترک آن شدند، که در حال حاضر یکی توانسته خود را به لهستان برساند و دیگری هنوز در اوکراین حضور دارد.

ایام الدین از شهروندان افغانستان که سالیان زیادی در اوکراین بوده و پس از تشدید جنگ به آلمان مهاجرات کرده است، نیزگفت: اکنون شهر وی در اوکراین به خرابه تبدیل شده است.

اما محمد ارسلاح خروتی، معاون وزارت مهاجران درباره وضعیت شهروندان افغانستان در اوکراین گفت: براساس اطلاعات به دست آمده تاکنون افغانستانی های مقیم اوکراین برای خارج شدن از این کشور با مشکلی مواجه نبوده و همگی در سلامت کامل هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا