اخباراروپاجهانجهان اسلام

عذرخواهی دانشگاه آلمانی از دو دانشجوی محجبه

مسئولان یک دانشگاه در آلمان از دو دانشجوی محجبه که آنها را مجبور به برداشتن روسری خود کرده بودند، عذرخواهی کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دانشگاه علوم کاربردی مونیخ در حساب توئیتری خود اعلام کرد که برای تشخیص هویت دو دانشجوی محجبه مجبور به برداشتن روسری آنها شده است.

این دانشگاه با اشاره به این موضوع اعلام کرد که دلیل چنین اقدامی، تشخیص و تأیید هویت آنها پس از شکی بود که در ارتباط با کلاهبرداری در مورد آنها ایجاد شده بود.

این دانشگاه با اشاره به اینکه باید دستورالعمل‌های ناظران امتحانات به منظور تضمین احترام به آزادی دینی تغییر یابد، افزود: نمی‌توان حجاب را با پوشش‌هایی که گاه و بیگاه مد می‌شود، مقایسه کرد.

از سوی دیگر یکی از این دانشجویان مسلمان از کابران فضای مجازی به دلیل حمایت از آنها تمجید و در عین حال از مدیریت دانشگاه به دلیل تأخیر در واکنش، انتقاد کرد.

وی تأکید کرد که دانشجویان دختر مسلمان به تلاش‌های خود تا تضمین نحوه رفتار برابر با دانشجویان در این دانشگاه ادامه خواهند داد.

با وجود اینکه قانون اساسی آلمان، آزادی دین را تضمین می‌کند اما مسلمانان به‌ویژه زنان محجبه معمولاً با اقدامات تبعیض‌آمیزی در سیستم‌های آموزشی و بازار کار روبه‌رو می‌شوند.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش نژادپرستی و انزجار از دین اسلام به دلیل تبلیغات نئونازی‌ها و حزب راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان بوده است.

براساس آمار وزارت کشور آلمان در سال ۲۰۲۰ به‌طور رسمی ۱۰۲۶ جنایت با انگیزه اسلام‌هراسی در سراسر کشور آلمان ثبت شده است.

با این حال، کارشناسان این وزارتخانه، تعداد موارد گزارش نشده را بسیار بیشتر تخمین می‌زنند. مشکل این است که بسیاری از جنایات یا با عنوان «اسلام‌هراسی» طبقه‌بندی نمی‌شوند و یا افراد آسیب‌دیده حاضر به گزارش آن نیستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا