آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در شهر مقدس کربلا

فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن در محدوده بین‌الحرمین واقع در مرکز شهر مقدس کربلا از دیروز شنبه، ۱۴ اسفند با نظارت دبیرخانه کل آستان مقدس حسینی آغاز شد.

به گزارش شیعه ویوز، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولین آستان مقدس حسینی، استاندار کربلای معلی، هیئت‌های عتبات عالیات و مؤسسات انتشاراتی مختلف از داخل عراق برگزار شد.

محمد خلیل، مسئول رسانه‌ای معاونت قرآن حرم حسینی طی سخنانی دراینباره گفت: برپایی این نمایشگاه قرآن در قالب طرحی برای بزرگداشت روز جهانی قرآن کریم و با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه در قامت رویدادی بین‌المللی تدارک دیده شده و اولین نمایشگاه در نوع خود است.

به گفته وی ۲۰ مؤسسه عراقی، عربی و خارجی، متشکل از مؤسسات انتشارات قرآن عتبات عالیات، مراکز نشر و توزیع و تعدادی از مؤسسات دینی و فرهنگی در این نمایشگاه شرکت کرده اند که از کشورهای عراق، ایران، سوریه، لبنان و یمن هستند.

محمد خلیلی افزود: غرفه‌های این نمایشگاه شامل موضوعات و محورهای مرتبط با قرآن کریم از جمله نمایش نسخه‌های خطی و تاریخ کتابت قرآن کریم، غرفه‌ای ویژه خط عربی و غرفه‌ای مختص ترجمه قرآن است.

همچنین یک غرفه برنامه‌ آموزش روخوانی صحیح قرآن را با حضور جمعی از طلاب مؤسسه «آیات» ویژه پرورش استعدادهای قرآنی وابسته به مرکز بین‌المللی ترویج قرآن آستان مقدس حسینی تدارک دیده است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شهر مقدس کربلا در حومه بین‌الحرمین با حمایت دبیرخانه کل آستان مقدس حسینی به مدت ۱۰ روز پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا