آسیاآفریقاآمریکااخباراروپااسترلیاجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز برچیده شدن کامل و همه جانبه تبعیض

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» وابسته به بنیاد جهانی حضرت آيت الله العظمی شیرازی که مقر اصلی آن در شهر واشنگتن آمریکا است، به مناسبت روز برچیده شدن کامل و همه جانبه تبعیض، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این بیانیه آمده: در پی نابسامانی ها و چالش های روزافزونی که جای جای جهان را در میان گرفته و همچنین منازعات و درگیری های مسلحانه جاری و درگیری های سیاسی مستمر، سازمان جهانی نفی خشونت بیانیه و نامه خود را که با آیه ای از قرآن کریم آغاز کرده، تقدیم جامعه جهانی می کند، به این امید که همگان به راه درست و مستقیم باز گردند و بر سخنی نیکو همصدا شوند. باشد که آنان را از پیامدهای آن ایمنی بخشد و از عوارض و فجایعی که ساکنان این خاکدان را به ورطه نابودی می کشاند دور بدارد.

این بیانیه افزود: این سخن خدای متعال را یادآوری می کنیم که تمام گونه های تبعیض و نژادپرستی که از دیرباز وجود داشته و تا به امروز نیز جریان دارد، عامل بنیادین درد و رنج انسان ها، که اصلشان به یک پدر باز می گردد، بوده است.

این سازمان فرا رسیدن روز لغو همه جانبه تبعیض را مغتنم شمرده و از این فرصت برای نشر روح تسامح و مهرورزی متقابل بین افراد جامعه و فعالیت برای مبارزه با تبعیض می کوشد. روشن باشد که تمام انسان ها از حقوقی مساوی برخوردارند و نژادی بر نژادی دیگر یا قومی بر قومی دیگر برتری ندارد. لذا سازمان جهانی نفی خشونت نسبت به مخاطره آمیز بودن چالش ها و منازعات جاری بین المللی هشدار داده و از خردورزان و آگاهان و صاحب نظران می خواهد با اقدام بجا و کارآمد خود از ادامه چالش ها و منازعات جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا