آسیااخباراروپاجهانجهان اسلام

بیش از دو هزار نفر از اتباع افغانستان از اوکراین به لهستان پناه برده‌اند

سفارت افغانستان در لهستان اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین بیش از 2 هزار نفر از شهروندان افغانستان این کشور را به مقصد لهستان ترک کرده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سفارت افغانستان در نامه‌ای سرگشاده با تشکر از دولت لهستان برای پناه دادن به شهروندان این کشور افزود که مسئولان این سفارتخانه در دیدار با مقامات لهستانی درباره وضعیت جاری افغانستان، کمک‌های بشردوستانه و رسیدگی به شهروندان افغانستان باقیمانده در اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته مسئولین سفارت افغانستان در کی‌یف، پیش از آغاز درگیری‌ها حدود 9 هزار نفر از شهروندان افغانستان در شهرهای مختلف اوکراین زندگی و کار می‌کردند که از این میان حدود 2 هزار نفر در شهر خارکیف، 2 هزار نفر در کی‌یف و 5 هزار نفر دیگر نیز در شهر بندری اودسا حضور داشتند.

پیش از این شماری از مهاجران افغانستانی که در جریان عملیات تخلیه کابل توسط آمریکا به اوکراین انتقال داده شده بودند، گفته بودند که نیروهای مرزی اوکراین مانع خروج آن‌ها از این کشور شده‌اند.

مهاجران گفته بودند که بسیاری از آن‌ها به دلیل تخلیه ناگهانی از افغانستان گذرنامه ندارند و اکنون نیروهای اوکراینی اجازه خروج از کشور را به آن‌ها نمی‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا