آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

شیوه جدید دولت ایران برای افزایش فرزندآوری

یکی از بحران های موجود و پیش رو در ایران، موضوع جمعیت است زیرا این کشور به دلایل مختلف، در چند سال اخیر با رشد منفی جمعیت مواجه شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس مقام های ایرانی می گویند سیاست جدیدی برای تشویق به فرزند آوری در پیش گرفته اند.

دولت ایران برای ترغیب مردم، سیاست جدیدی در پیش گرفته، سیاستی در زمره آنچه قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نامیده شده اعلام شده است.

بر اساس این طرح به خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و فرزند چهارم آنها از ۱۹ آبان امسال به بعد متولد می‌شود زمین رایگان اختصاص می‌یابد.

شب گذشته در جریان یک برنامه تلویزیونی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، اولین قطعه زمین را به یک زوج که دارای فرزندان چهار قلو بودند اهدا کرد.

این زمین پس از آن هدیه شد که “رستم قاسمی” وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها یک تکه زمین به خانواده‌هایی که دارای چهار قلو هستند و یا فرزند چهارم آن‌ها امسال به دنیا آمده باشد تخصیص می‌یابد.

از شرایط دیگر پذیرش در این طرح آن است که زن و شوهر باید در شهرهای با جمعیت زیر 500 هزار نفر زندگی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر که نیز، خانواده ها می توانند در شهرهای جدیدی که مجاور این شهرها به جود آمده اند، واگذاری های خود را پیگیری کنند.

همچنین سه دانگ از سند این زمین به پدر تعلق داشته و سه دانگ دیگر به مادر تعلق می گیرد.

به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مالی و تغییرات فرهنگی، آمار ازدواج و فرزند آوری در ایران به شدت کاهش یافته و جمعیت به سمت پیری می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا