آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

منابع امنیتی عراق: داعش بزودی به اردوگاه الهول حمله می‌کند

منابعی امنیتی عراقی هشدار دادند که سرکرده‌های متواری سنی های تندروی داعش از زندان الحسکه سوریه برای فراری دادن عناصر تروریست از اردوگاه الهول، در تدارک حمله به این اردوگاه هستند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از پایگاه خبری المعلومه عراق، سرکرده های داعشی که از زندان حسکه فرار کرده اند، نقشه حمله مسلحانه به اردوگاه الهول در سوریه به منظور فراری دادن سرکرده های بارز داعش در داخل این اردوگاه را کشیده‌اند تا آنها را به خارج از کشور سوریه منتقل کنند.

سرکرده‌های داعش اطلاع داده‌اند که حمله به اردوگاه الهول بزودی انجام می‌شود.

اطلاعاتی حاکی از وارد کردن سلاح به داخل اردوگاه الهول با همدستی برخی گزارش شده است.

به گفته این مقام عراقی: برخی سرکرده های داعش در داخل اردوگاه الهول در ازای پرداخت پول زیاد، موفق به فرار به سوی مناطق غربی، شمالی سوریه و ترکیه شده‌اند.

پیش از این قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز گفته بود که تروریست‌هایی از بیش از ۵۰ تا ۷۰ کشور در زندان “الحسکه” و “الصناعه” سوریه حضور دارند که آزادی یا فرار آنان خطری برای امنیت بغداد به حساب می ‌آید.

اردوگاه الهول در شمال سوریه تهدیدی واقعی برای عراق به شمار می رود و دولت بغداد ۴۵۰ خانواده از این اردوگاه را پذیرفته و زیر نظر سازمان ملل متحد اقدام به بازپروری روحی آنان کرده است.

خبرگزاری سوریه (سانا) اوایل بهمن ماه گزارش داد که یک روز پس از وقوع دو انفجار در مقابل درهای زندان دوم «الصناعه» که تحت کنترل «قسد» قرار دارد، از فرار شماری از اعضای گروه تروریستی داعش از این زندان خبر داد.

به نوشته رسانه‌های سوریه این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که کنترل مناطق پر جمعیت الحسکه را به دست گرفت، بوده‌است.

۲۹ مارس ۲۰۱۹ نیز شورشی در زندان غویران در الحسکه که سه هزار داعشی در آن زندانی هستند، روی داد و شماری از تروریست‌های داعشی از این زندان فرار کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا