آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

تهدید به زدن گردن مخالفان در مناطق شیعه نشین توسط طالبان

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سنی های تندروی طالبان بار دیگر ذات وحشی خود را نشان دادند.

یکی از فرماندهان پلیس طالبان با تهدید شیعیان گفته کسانی که به این گروه اعتراض نموده و در برابر آن مقاومت کنند را گردن می زند.

شیعیان در نقاط مختلف جهان مشکلات گوناگونی را تجربه می کنند.

آنها معمولا تاوان اقدامات تروریستی سنی های تندرو را در کشورهای غربی می دهند؛ اقداماتی که خود بزرگترین قربانی آن هستند.

یکی از کشورهایی که شیعیان به انواع مختلفی از تبعیض احتماعی و کوچانیدن اجباری گرفته تا به قتل رسیدن، در آن قربانی می شوند افغانستان است.

در همین راستا، ملا صدیق‌الله عابد، فرمانده پلیس تروریست‌های طالبان در منطقه شیعه نشین دایکندی، به ساکنان این ولایت هشدار داده کسانی‌ را که در برابر طالبان مخالفت و ایستادگی کنند، گردن می‌زند.

فرمانده پلیس این گروه تروریستی در دایکندی، در دیدار با علما، بزرگان و ریش سفیدهای دایکندی آنان را تهدید کرد که هرگونه مخالفت با طالبان با برخورد سخت این گروه مواجه خواهد شد.

مولوی عابد گفت: «هر کسی که تصمیم داشته باشد با امارت اسلامی مخالفت کند، بدون ملاحظه اینکه کیست و از کدام قوم است، گردن زده خواهد شد.» او علاوه بر هشدار به افراد ضد سنی های تندروی طالبان، از بدتر شدن وضعیت امنیتی و افزایش مخالفان امارت این گروه تروریستی در دایکندی نیز سخن گفت.

این سرکرده طالبان گفت: «از وضعیت بد امنیتی دایکندی، بیشتر شدن مخالفان و برنامه‌های مشکوک خبرهایی به گوش می‌رسد. ما از همه آن‌ها آگاهیم و به آنان هشدار می‌دهیم دست از مخالفت بردارند؛ وگرنه کشته خواهند شد.»

وی طی ادعایی به ساکنان دایکندی گفته: «به همه کسانی که از ترس فرار کرد‌‌ه‌ یا علیه طالبان اسلحه برداشته‌اند، بگویید که پس از عفو عمومی آزادند و می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند و آزادانه زندگی کنند.»

او ادعا کرد که عناصر این گروه تروریستی با کسانی که در گذشته علیه آنها جنگیده‌اند، کاری ندارد.

با این حال، شماری از ساکنان دایکندی به رسانه‌ها گفتند که در چند روز اخیر، سنی های تندروی طالبان شماری زیادی از مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین و همچنین بستگان آن‌ها را بازداشت کردند و هنوز از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست.

آنان تاکید کردند که عناصر طالبان برخلاف اعلام عفو عمومی، انتقام‌جویی می‌کنند و این اقدام آنان باعث شده است که صفوف مخالفان قوی‌تر و گسترده‌تر شود.

 تسلط سنی های تندروی طالبان بر افغانستان در پی خالی کردن میدان توسط نیروهای مدعی مبارزه با تروریسم و حمایت کشورهای حامی طالبان در همسایگی با این کشور، در تاریخ پانزدهم اوت ۲۰۲۱ رخ داد.

پس از آن ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه تروریستی به ادعای خود عفو عمومی اعلام کرد و به همه کارکنان دولت پیشین اطمینان داد که از آنان انتقام گرفته نمی‌شود؛ اما عناصر طالبان با زیر پا گذاشتن این تعهد تاکنون ده‌ها نظامی پیشین و بستگان آنان را بازداشت، زندانی یا تیرباران کرده اند.

هشدار تازه فرمانده پلیس طالبان در دایکندی نیز نگرانی‌های مردم را افزایش داده است.

پیش از این، سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور حکومت خود خوانده طالبان، در یک سخنرانی گفته بود که عفو عمومی اعلام شده، شرعی است نه سیاسی. سخنان او به نگرانی‌ مردم در مورد احتمال افزایش انتقام‌گیری سنی های تندروی طالبان از نظامیان پیشین دامن زده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا