اخبارافغانستانجهان اسلام

برنامه جدید طالبان: جلوگیری از خروج مردم از افغانستان

سنی های تندروی طالبان این روزها عملیات امنیتی گسترده‌ای در کابل و دیگر نقاط افغانستان برای دستگیری مخالفان خود آغاز کرده اند و همچنین اجازه خروج از کشور را به متقاضیان نمی‌دهد.
به گزارش شیعه ویوز به نقل از فرانس۲۴؛ ذبیح‌الله مجاهد از مقامات این گروه تروریستی مدعی شده به دلیل مشکلاتی که برای افغانستانی ها در خارج از این کشور پیش می‌آید، محدودیت‌هایی برای مسافرت شهروندان ایجاد شده است.
در همین حال خروج سازماندهی شده توسط کشورها یا سازمان های غیردولتی ممنوع شده است. در حالی که حتی خانواده هایی که تلاش می کنند کشور را با وسایل شخصی خود ترک کنند، اکنون به دلیل موجه نیاز دارند و در غیر این صورت با مهاجرت آنها مخالفت خواهد شد.
مجاهد اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: باید به صراحت بگویم که افرادی که به همراه خانواده های خود از کشور خارج می‌شوند و هیچ بهانه ای ندارند، ما از آنها جلوگیری می کنیم.
براساس قانون جدید، زنان همچنین نمی‌توانند به خارج از کشور پرواز کنند، مگر اینکه با یکی از اقوام مرد همراه شوند. مجاهد گفت: اگر آنها (زنان) می خواهند به خارج از کشور سفر کنند، باید یک همراه داشته باشند.
او که تا پیش از به دست گرفتن قدرت توسط سنی های تندروی طالبان، سخنگوی این گروه تروریستی بود مدعی شد که این دستور شرع اسلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا