اخباربحرینجهان اسلام

دو نوجوان بحرینی به حبس طولانی مدت محکوم شدند

دادگاه بحرین، دو نوجوان بحرینی را به دلیل مشارکت در تجمع های مردمی به حبس طولانی مدت محکوم کرد.
چهارمین دادگاه عالی کیفری بحرین «جعفر جاسم حبیب جاسم» کودک بحرینی را به 10 سال حبس و «محمد جاسم حبیب» بردارش وی را به 15 سال حبس محکوم کرد.
فعالان می گویند، این گونه اقدامات ناشی از نگرانی آنها است، زیرا مقامات بحرین بر این باورند که مشارکت کودکان و نوجوانان در تجمع های عمومی علیه حکومت نشان می دهد که اعتراض های مردمی در جامعه رشد پیدا کرده و باید تدابیر سختگیرانه ای را اتخاذ کنند.
سازمان عفو بین الملل، سیاست بازداشت و هدف گیری سیستماتیک کودکان و نوجوان را محکوم کرده و از مقامات بحرین خواست به کنوانسیون ها و قوانین بین المللی متعلق حقوق کودکان احترام بگذارند.
در همین حال، سازمان دیدبان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین در بیانیه ای مشترک دستگیری شش نوجوان 14 تا 15 سال را محکوم و اعلام کرد: آل خلیفه بدون توجیه و ارائه دلیل آنها را در مرکز نگهداری کودکان قرار داده است.
حکومت همچنین درخواست خانواده های آنها را برای حضور هنگام بازجویی فرزندان شان یا ملاقات با آنها را نپذیرفته است.
این دو سازمان از مقامات بحرین خواستند تا قانون شماره 4 سال 2021 میلادی درباره عدالت اصلاحی کودکان و حمایت از آنها در برابر بد رفتاری را بازنگری کرده و قانون محرومیت کودکان از آزادی شان درصورت مشارکت در تجمع های عمومی را لغو کنند.
حمد عیسی آل خلیفه، قانون عدالت اصلاحی برای کودکان و حمایت از آنها دربرابر بدرفتاری را در 16 فوریه 2021 میلادی تصویب کرد و در نیمه آگوست 2021 میلادی اجرایی شد.
این درحالی است که مقامات امنیتی به ارتکاب تخلفات بیشتر ادامه دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا