اخبارموسسات جهانی شیعه

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان: حکم تحریم ماهواره حکمی نادرست و غیر دقیق بوده است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ “هادی نجفی اصفهانی” از اساتید دروس خارج حوزه علمیه اصفهان طی اظهاراتی به غیر دقیق بودن احکام صادره از سوی برخی علما و فقها به دلیل عدم صحیح موضوع شناسی، پرداخت.

این استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: صادر کردن حکم مستلزم تبیین موضوع است. هر موضوعی حکم خاص خود را دارد و بنابراین، امر موضوع شناسی در روزگار ما لازم است. باید کارشناسان، موضوعات را به صورت صحیح و درست ارزیابی و شناسایی کرده و آن را برای فقیه تبیین کنند. فقیه بعد از آن، حکم را از ادله اربعه استخراج کند. اما اگر موضوع تبیین درستی نشده باشد، طبیعی است حکم صادره از سوی فقیه اصابه به واقع ندارد.

وی افزوو: مثال‌های زیادی برای درست تبیین نشدن موضوع وجود دارد؛ از جمله آنها می توان به فتوای تحریم ماهواره و ویدئو و قس‌علی‌هذا اشاره کرد. این احکام بدون موضوع شناسی دقیق صادر شده است.

لازم به ذکر است، مرجع راحل، حضرت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی رحمت الله علیه و پس از ایشان، مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله از همان ابتدای ظهور تکنولوژی ماهواره، شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر جهان را به استفاده از این ابزار مهم برای نشر معارف و شعائر اهل بیت علیهم السلام و تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای در سراسر جهان تشویق می‌کردند.

تاسیس مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام نیز بر اساس این دیدگاه و توصیه‌های مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا