اخبارجهان اسلامعراق

پایان مسابقات قرآن ویژه طلاب علوم دینی در عراق

نخستین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن ویژه طلاب علوم دینی به همت مؤسسه قرآن آستان مقدس عباسی شعبه شهر مقدس نجف با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
۸۰ طلبه علوم دینی از عراق و کشورهای مختلف جهان، در این مسابقات به رقابت پرداختند.
آیین اختتامیه این مسابقات دیروز، چهارم اسفندماه با حضور «عباس رشید الموسوی»، عضو شورای اداری آستان مقدس عباسی و جمعی از شخصیت‌های دینی و دانشگاهی و طلاب علوم دینی در سالن اجتماعات کتابخانه «آیت الله العظمی خوئی(قدس سره)» برگزار شد.
سید مهند المیالی، مدیر این شعبه مؤسسه قرآن آستان مقدس عباسی گفت: در این مسابقات طلاب مراحل مختلف حوزوی مشارکت داشتند که با نظارت یک کمیته داوری متخصص در دو رشته حفظ و تلاوت قرآن به رقابت پرداختند.
وی افزود: ۴۰ شرکت کننده در دو بخش حفظ و تلاوت به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند که در نهایت «حسام علاء جبار»، «مصطفى محمد عبد» و «علی أكبر محمد رسول» در رشته تلاوت رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن نیز «عليرضا غلام دانش»، «سيّد الجوادين علی حسون»، و«حسين صفدر مير حسين» حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
در پایان این مراسم به نفرات برتر این مسابقات هدایا و لوح‌های تقدیر اهدا شد و اساتید داور نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.
اعضای کمیته داوران این مسابقات متشکل از «شیخ مضار الصحاف»، داور رشته احکام تجوید، «شیخ مهدی العامری»، رشته حسن حفظ، «شیخ مهدی قلندر بیاتی»، رشته وقف و ابتدا و «شیخ قدامه الخضری» رشته صوت و «سید مهند المیالی»، رشته لحن بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا