اخبارافغانستانجهان اسلام

اقدامات تبعیض‌آمیز طالبان علیه شیعیان

سنی های تندروی طالبان اقدامات تبعیض‌آمیزی ضد شیعیان هزاره اعمال کرده‌اند.

فعالان سیاسی افغانستان می گویند که سنی های تندروی طالبان در حالی‌که ادعاها دارند تبعیض قومی و مذهبی را کنار گذاشته، ولی اقدامات تبعیض‌آمیز ضد هزاره و ضد شیعه اعمال کرده‌اند.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که عناصر طالبان در این روزها یک هزار ۵۰۰ نیرو از ‌پکتیا به بامیان گسیل داده و این نیروها در ولسوالی یکاولنگ، پنجاب و ورس مانور می‌دهند و در میان مردم وحشت ایجاد می‌کنند.

محقق در ادامه افزوده است یکی از اقدامات دیگر عناصر طالبان علیه‌ هزاره‌ها، جداسازی ولسوالی مالستان از بدنه ولایت غزنی است. به گفته او، مالستان به ولایت دایکندی اضافه شده و این دسترسی ساکنان این ولسوالی به مرکز ولایت را با مشکل مواجه می‌کند.

رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در ادامه افزوده است که طالبان در ولسوالی‌ نسی بدخشان، ملا امان مساجد شیعه را که از طرف خود مردم انتخاب شده بودند، برکنار کرده و ملا امام «وهابی» تعیین کرده‌اند.

او گفته که سنی های تندروی طالبان در یک مورد دیگر بزرگان هزاره از منطقه حوتقول جاغوری را حبس کرده‌اند تا مجبور شوند «زمین‌های خوب شان را که مورد علاقه قریه رسنه که از قوم پشتون می‌باشد به ٱنان تحویل دهند».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا