اخبارجهان اسلامعراق

مشارکت بیش از هزار موکب در خدمات‌رسانی به زائران کاظمین

شهر مقدس کاظمین و حرم امامین جوادین علیهماالسلام در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام شاهد حضور روز افزون عاشقان اهل بیت علیهم السلام است که از راه‌های دور و نزدیک برای عرض تسلیت و تعزیت رهسپار شده‌اند.

صدها هزار نفر از مردم عراق از استان‌های مختلف و به‌ویژه از جنوب عراق و بغداد این روزها پای پیاده یا با وسایل نقلیه در حال رساندن خود به شهر مقدس کاظمین هستند.

منطقه کاظمین یکی از ناحیه‌های شمالی شهر بغداد در بخش غربی رود دجله است که مرقد مطهر امام موسی کاظم علیه السلام و نوه ایشان امام جواد علیه السلام در این منطقه قرار دارد.

حرمین امامین جوادین علیهماالسلام این روزها و شب‌ها شاهد مراسم عزاداری و عرض ارادت زائران است؛ این درحالی است که سالروز شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه السلام در روز ۲۵ ماه رجب سال ۱۴۴۳ برابر با یکشنبه، ۸ ماه اسفند است.

مسئولین عراقی هم از چند روز پیش برنامه‌های ویژه سالروز شهادت آن امام همام را در ابعاد امنیتی، بهداشتی و حمل و نقل تدارک دیده‌اند.

در طول مسیر بغداد و دیگر استان‌های عراق به سمت شهر مقدس کاظمین، موکب‌های متعدد خدماتی یا درمانی برای تامین نیاز زائران دایر شده است.

سعد حجیه، جانشین دبیر کل آستان مقدس کاظمین در این باره اعلام کرد که تعداد موکب‌هایی که به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در مسیر رسیدن به شهر مقدس کاظمین یا در خود شهر دایر شده به بیش از یک هزار موکب می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ موکب اصلی خدمات‌رسانی به زائران در داخل شهر مقدس کاظمین برپا شده و تعداد زیادی موکب هم مربوط به بخش احیای شعائر حسینی وابسته به اوقاف شیعه در این شهر دایر شده است.

شایان ذکر است این تعداد از موکب ها، تنها موکب های ثبت شده در اداره های مربوط به مواکب هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا