اخبارجهان اسلامعراق

پیاده‌روی میلیونی شهادت امام کاظم علیه السلام آغاز شد

پیاده‌روی ایام شهادت امام ‌کاظم علیه‌السلام از شهرهای دور و نزدیک آغاز شد و زائران با در دست داشتن پرچم‌های عزا با پای پیاده به سوی حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در حال حرکت هستند.

برخی نیز در بین شهرهای نزدیک کاظمین موکب پذیرایی راه‌اندازی کرده‌اند و به میزبانی از زائران امام کاظم علیه السلام می‌پردازند.

زوار هم اعم از زن و‌ مرد، و پیر و‌ جوان در حالی که پرچم‌های عزا به دست دارند، به عشق امام کاظم علیه‌السلام مسیر را به سوی کاظمین طی می‌کنند.

پیاده‌روی شهادت امام کاظم علیه‌السلام پس از پیاده‌روی اربعین حسینی دومین اجتماع بزرگ شیعیان در عراق به شمار می‌رود و هر ساله میلیون‌ها زائر از شهرهای دور و‌نزدیک در ایام شهادت امام کاظم علیه‌السلام به حرم امامین جوادین علیهم‌السلام مشرف می‌شوند.

در سال‌های اخیر با وجود شیوع کرونا و در حالی که به نظر می‌رسید با اعمال برخی محدودیت‌ها در عراق، پیاده‌روی ایام شهادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام برگزار نشود، اما هر ساله این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برپا شد؛ به طوری که سال گذشته با وجود پذیرش نکردن زائر خارجی از سوی عراق، بیش از سه میلیون نفر در ایام شهادت امام هفتم شیعیان به حرم آن حضرت مشرف شدند.

۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا