آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامسوریهعتبات و اماکن مقدسهعراق

عزاداری شیعیان جهان در سوگ حضرت زینب سلام الله علیها

شب گذشته شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر جهان، مراسم عزاداری شب شهادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها را برگزار کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ برگزاری مراسم عزاداری، سینه زنی، روضه خوانی، بر پایی موکب های خدمت رسانی به زائران، راه اندازی دسته های عزا از جمله فعالیت های شیعیان در سراسر جهان بوده است.

۱۵ رجب، سالروز شهادت بانوی صبر، خواهر امام حسین علیه السلام و دختر حضرت زهرا و امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها است.

بر همین اساس از شب گذشته، عاشقان و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهرها و کشورهای مختلف جهان، به برگزاری مراسم و مجالس عزای آن بانوی گرامی پرداختند.

مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله نیز در شهرها و کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم و مجالس عزا، در سوگ آن بانوی گرامی نشستند.

بر اساس اطلاعات و اخبار دریافتی خبرنگار خبرگزاری شیعه ویوز در کشور سوریه، هزاران تن از شهروندان عراقی از شهرهای مقدس کربلا و نجف و نیز پایتخت عراق، بغداد و دیگرهای شهرهای عراق برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و برگزاری مراسم عزای آن حضرت، به سوریه سفر کرده اند و در شب شهادت حضرت زینب، در حرم مطهر ایشان، حضور یافتند.

در همین حال هیئتی شامل مقلدان مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله نیز برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و شرکت در مراسم عزاداری عقیله بنی هاشم، راهی سوریه شده اند.

از سوی دیگر سید “عارف نصرالله” مسئول روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه، نیز که به همراه هیئت همراهش به سوریه سفر کرده، با سر زدن به مواکب مختلف و دیدار با مسئولان هیئت ها و مواکب حسینی علیه السلام، خدمت رسانی این مواکب به زائران زینبی را مورد تحسین و تمجید قرار داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا