آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

“حامد کرزی” و “عبدالله عبدالله” در حصرخانگی سنی های تندروی طالبان

“حامد کرزی” و “عبدالله عبدالله” پس از دو دهه حضور در رده رهبری دولت‌های پیشین افغانستان، اکنون باید برای ملاقات با همدیگر از سنی های تندروی طالبان که مسئولیت حفاظت از خانه‌های آن دو را به عهده دارند، اجازه بگیرند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در شش ماه اخیر آنها اجازه نیافته‌اند از کابل خارج شوند و طالبان از سفرهای خارجی آن دو نیز جلوگیری کرده‌ است.

به نوشته ایندیپندنت، پانزدهم اوت ۲۰۲۱، زمانی که خبر خروج “اشرف غنی” از افغانستان افشا شد و نیروهای طالبان بدون درگیری به کابل وارد شدند، “حامد کرزی” و “عبدالله عبدالله” با انتشار یک ویدیو به مردم افغانستان اطمینان دادند که اوضاع تحت کنترل است و نگران نباشند.

اکنون که شش ماه از آن روز می‌گذرد، کرزی و عبدالله در خانه‌هایشان حبس‌اند و نمی‌توانند بدون اجازه طالبان از محدوده خانه‌هایشان دورتر بروند.

عبدالله در کارته پروان و کرزی در چهارراه زنبق کابل زندگی می‌کند. این نواحی حدود ۱۵ کیلومتر از هم فاصله دارند و طولانی‌ترین مسیری که این دو رهبر پیشین در شش ماه گذشته پیموده‌اند، همین مسیر است.

یک منبع نزدیک به دکتر عبدالله، به شرط فاش نشدن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که در شش ماه گذشته، عبدالله به‌ ندرت از چهاردیواری خانه‌اش خارج شده و دلیل آن هم هرج‌ومرج حاکم بر افغانستان و نگرانی‌های امنیتی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا