آفریقااخبارجهانجهان اسلام

بازسازی حسینیه بقیه ‌الله توسط شیعیان نیجریه

پس از حادثه خونبار حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در نیجریه و به شهادت رسیدن و زخمی شدن تعداد زیادی از شیعیان این کشور که در سال ۲۰۱۵ میلادی به وقوع پیوست، این روزها صدای آبادانی و سازندگی از محل این حسینیه و خرابه‌های بجا مانده از آن به گوش می ‌رسد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در روزهای گذشته به همت جمعی از نیکوکاران و شیعیان نیجریه، پروژه ساخت دوباره حسینیه بقیه الله در شهر زاریا آغاز شد.

در خبری دیگر مرتبط با شیعیان نجریه، جنبش شیعیان این کشور به دلیل کوتاهی پلیس در تحویل اجساد شهیدان، به دادگاه این کشور شکایت کرد.

جنبش اسلامی نیجریه از بازرس کل پلیس و رئیس پزشکی بیمارستان ملی ابوجا به دلیل امتناع از تحویل اجساد که در جریان تظاهرات در ابوجا کشته شدند، شکایت کرد.

22 ژانویه سال 2019 مأموران پلیس به تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان نیجریه حمله کرده و 14 نفر را به شهادت رساندند.

پس از این جنایت، شیعیان توانستند اجساد برخی از شهداء را به زور پس بگیرند اما هنوز چهار جسد در بیمارستان ملی و پنج جسد در بیمارستان آسوکوری ابوجا تحویل خانواده ها نشده اند.

قاضی پرونده دادگاه عالی فدرال ابوجا، کشته شدن معترضان توسط عوامل نیروی پلیس نیجریه را غیرقانونی دانسته و به منزله نقض فاحش قانون اساسی، اعلام کرده است.

دادگاه همچنین بازرس کل پلیس را مکلف کرده تا مبلغ 15 میلیون نایرا به خانواده های معترضانی که در این حادثه کشته شده اند، پرداخت کند و علاوه بر این، دادگاه به مدیر بیمارستان ملی ابوجا نیز دستور داده تا اجساد شهدا را به خانواده‌های ایشان تحویل دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا