آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقموسسات جهانی شیعه

تقدیر از بخشدارهای عراقی توسط مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام

در دو دهه اخیر حملات ارتش ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش به عراق از یک سو، و اقدام های جنایتکارانه سنی های تندروی القاعده و داعش نیز از سوی دیگر، و نیز برخی اقدام های صورت گرفته توسط تعدادی از کشورهای منطقه، در کشتار صدها هزار شهروند عراقی و یتیم شدن میلیون ها کودک در این کشور، سهیم بوده اند.

بر همین اساس مؤسسه نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام، که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی فعالیت می کند، در چند سال اخیر، یکی از اصلی ترین اهداف، برنامه ها و رسالت های خود را حمایت از ایتام عراق قرار داده است.

عراق تقریبا یک میلیون و 250 هزار یتیم را در خود جای داده است. این تعداد کودک یتیم، دستاورد اتفاق های مختلفی در دو دهه اخیر در این کشور بحران زده بوده است. از حمله آمریکا و اقدام های ضد بشری و تروریستی سنی های تندروی القاعده و داعش گرفته تا دخالت ها و تحرکات مخفیانه کشورهای منطقه، همه و همه در یتیم شدن این تعداد از کودکان عراقی که به واقع یک بحران و فاجعه به شمار می رود، نقش داشته اند.

با توجه به این بحران، مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله، با تکیه بر رهنمودها و توصیه های معظم له، در چند سال اخیر، حمایت از ایتام عراق را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و بدون شک می توان گفت که یکی از فعال ترین مؤسسه های موجود در عراق بوده که در این زمینه، گام برداشته است.

از جمله فعالیت های مؤثر این مؤسسه طی دو سال گذشته، تدوین و آماده کردن پیش نویس قانون حمایت از ایتام عراق و ارائه آن به پارلمان و دولت این کشور بوده که این اقدام مهم با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه و کارشناسان صورت گرفته است.

در همین حال مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام با بسیاری از ارگان ها، وزارتخانه ها، نهادها، شخصیت های سیاسی و محلی در سراسر عراق همکاری کرده و برای برداشتن گام های بیشتر در این مسیر، تلاش کرده است.

از جمله همکاری های صورت گرفته توسط این مؤسسه، با بخشدارهای مختلف عراقی بوده است. از این رو، مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام میزبان برگزاری دومین مراسم تقدیر از بخشدارهای بخشداری “الحسینیه” بود.

در این مراسم که در سالن سمینارهای شهر مقدس کربلا برگزار شد، علاوه بر بخشداران بخشداری “الحسینیه” تعداد زیادی از شخصیت های محلی حضور یافته بودند. نمایندگانی از طرف دفتر مرجعیت شیعه نیز در این مراسم حضور یافتند و در پایان برنامه هم بخشداران از سوی حجت الاسلام و المسلمین شیخ “مصطفی محمدی” مدیر مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام و مدیر مسئول مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام، مورد تقدیر قرار گرفته و هدایایی به رسم یادبود، دریافت کردند.

بخشدارهای بخشداری “الحسینیه” در چند سال اخیر همکاری خوبی در زمینه محقق شدن “منشور حمایت از ایتام عراق” با مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام که بنیانگذار این منشور است، داشته اند.

از دیگر برنامه های مهم این مؤسسه در ماه جاری، برنامه ریزی و آماده سازی مقدمات لازم برای برگزاری مسابقه فوتبالی دوستانه در راستای اعلام حمایت از طرح “منشور حمایت از ایتام” عراق بوده است.

این مسابقه فوتبال که بین تیم “بازیگران سینما” و “تیم فوتبال شهر حله” برگزار می شود، اولین بازی دوستانه از نوع خود خواهد بود.

این رویداد روز جمعه 18 فوریه 2022 ساعت 15 به وقت محلی عراق در یکی از سالن های ورزشی شهر حله برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا