آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریهعراق

سازمان ملل: داعش ده‌ها میلیون دلار پول دارد که بیشتر آن در عراق است

«ولادیمیر ورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مسئول دفتر مبارزه علیه تروریسم اعلام کرد حمله اخیر گروه تروریستی داعش به زندان حسکه در شمال شرق سوریه نشانه خطرناکی برای بازگشت داعش است که هنوز منابع مالی مهم و چند ده میلیون دلاری در اختیار دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی افزود: گروه تروریستی داعش و القاعده همچنان خطری علیه امنیت بین الملل محسوب می‌شوند و مبارزه نظامی با این تندروها کافی نیست و باید تدابیر پیشگیرانه برای دفع خطر آنها اتخاذ شود.

او در ادامه نسبت به تداوم اقدام داعش در جذب عناصر تروریستی جدید برای انجام حملات هشدار داد.

ورونکوف افزود: داعش برای چندین کشور افریقایی خطری واقعی به شمار می‌رود و جذب عناصر جدید از طریق اینترنت بزرگ ترین دغدغه و نگرانی ماست. داعش به مدد تلاش مقامات این منطقه قدرت خود را در شمال افریقا از دست داده است.

این هشدارها در حالی است که ورونکوف در گزارش خود درباره داعش اعلام کرده ذخایر ارزی این گروه تروریستی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار است که اکثرا در عراق قرار دارد.

در همین راستا «وایسونگ تچین» سرپرست مدیریت اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم گفت: خشکاندن منابع مالی گروه تروریستی داعش اولویت جامعه جهانی باید باشد.

گزارش‌های بین المللی در میانه نگرانی‌ها از جان گرفتن دوباره داعش و انجام حملاتی نظیر حمله به زندان غویران در حسکه سوریه نسبت به هسته‌های باقی مانده این گروه تروریستی در سوریه و عراق هشدار می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا