اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

تدوین مقررات جدید ذبح حلال در هلند

یک سازمان اسلامی در هلند برای همخوان کردن قوانین اسلامی مربوط به ذبح حیوانات با مقررات اتحادیه اروپا در این زمینه، روش تازه‌ای برای ذبح حلال پیشنهاد کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجادله درباره تناقض قوانین اتحادیه اروپا در زمینه ذبح حیوانات با اصول ذبح حلال، بالا گرفت بر همین اساس استانداردهای تازه‌ای تدوین شد که در آن هم اصول اسلامی رعایت و هم به قوانین اروپایی عمل می‌شود.

هدف از این طرح، ذبح حیوانات بدون وارد کردن شوک الکتریکی قبل از ذبح است. در این روش اجازه داده می‌شود که ۴۰ ثانیه پس از بریدن گردن حیوان، به او شوک داده شود تا کمتر درد بکشد.

این استاندارد از سوی سازمان اسلامی که رابط بین دولت هلند و جامعه مسلمانان این کشور و صاحبان صنایع مربوطه بوده ارائه شده است.

محسن کوکتاش، رئیس این سازمان اسلامی اعلام کرد این استانداردها برای گوشت و فرآورده‌های گوشتی و شیر و فرآورده‌های لبنی نیز در آینده تدوین خواهد شد.

پارلمان هلند در سال ۲۰۱۹ با پیشنهاد ممنوعیت ذبح دینی حیوانات موافقت کرد که این امر خشم مسلمانان هلند را در پی داشت. آنها سال‌ها مجبور بودند برای بر طرف کردن نیازهای خود به گوشت حلال وارداتی اتکا کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا