آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

۱۱ زندانی شیعی عربستان با بی‌عدالتی شدید روبرو هستند

پایگاه خبری العهد به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ۱۱ زندانی شیعی اهل قطیف در شرق عربستان با ظلم و بی‌عدالتی شدیدی روبرو هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مقامات سعودی به دنبال اثبات اتهامات ناروا و ناعادلانه در حق ۱۱ مرد جوان از اهالی منطقه «ام الحمام» استان قطیف هستند.

پایگاه خبری العهد به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دادستانی کل خواستار اعدام «علی العلوی» و حبس سایر افراد در مدت‌ زمان‌های مختلف شده است.

«فیصل الکعیبی- حمد الکعیبی- علی الکعیبی- محمد الکعیبی- علی العوامی- محمد الشبیب- جعفر المرهون- مرتضی المرهون- مجتبی المرهون و علی المرهون» یازده نفری هستند که منابع آگاه اسامی آنها را اعلام کردند.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه‌های واهی اعدام یا زندانی کرده است؛ گستره اعدام‌ها در عربستان از شهروندان این کشور هم فراتر رفته است و شمار زیادی از اتباع دیگر کشورها را نیز شامل شده است.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند؛ اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

شهید شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا