آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

جنایت های جدید سنی های تندروی طالبان در حق شیعیان استان غور

منابع محلی در استان غور افغانستان فاش کردند سنی های تندروی طالبان با وجود جنایت های مختلف از جمله ظلم، شکنجه و بد رفتاری‌ با مردم، از زمان تسلط‌شان تاکنون ۱۹ تن را در این استان به قتل رسانده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس گزارش منابع مردمی، طالبان از ۱۵ آگوست تا حال ۱۹ تن را در این استان به بهانه‌های مختلف به قتل رسانده‌اند که از این میان ۹ تن نظامی و ۱۰ تن آنها غیر نظامی بوده است.

طالبان چندی قبل نگار، مدیر زندان زنان استان غور را به صورت وحشیانه‌ای به قتل رساندند.

سنی های تندروی طالبان روزانه ده‌ها تن را در استان‌های دیگر افغانستان نیز یا به گونه مبهم و سیستماتیک یا در ملاء عام تیر باران می‌کنند.

همزمان منابع محلی از شهرستان “لعل و سرجنگل” در استان غور فاش کردند: طالبان افزون بر ظلم و تشدید تبعیض میان سنی و هزاره های شیعه در این شهرستان، همه روزه به آموزشگاه‌ها و مراکز علمی وارد می‌شوند و به دانشجویان اذیت و آزار می‌‌رسانند.

گفته شده با تمام این احوال، سنی های تندروی طالبان، مردم شهرستان لعل را که هزاره‌ و از شیعیان هستند، نامسلمان خطاب کرده و به مذهب شیعه فحاشی و توهین می‌کنند. آنها غذای این مردم را به زور می‌گیرند و اما روش رفتار ایشان که پیروان مذهب تشیع هستند را شرک می‌خوانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا