اخباراروپاجهانجهان اسلام

در یک کارزار اینترنتی صورت گرفت؛ محکومیت سلب حضانت کودکان خانواده‌های مسلمان در سوئد

فعالان اجتماعی در سوئد کارزاری اینترنتی با عنوان «دزدیدن کودکان ما را متوقف کنید» به راه انداختند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ هدف از این کارزار اینترنتی محکومیت اقدامات مقامات سوئدی در سلب حضانت کودکان از خانواده‌های مسلمان به بهانه نامناسب بودن شرایط زندگی آن‌هاست.

قانون مراقبت از کودکان سوئد به سازمان خدمات اجتماعی این کشور موسوم به «سوشیال» اجازه می‌دهد تا حضانت تمام فرزندان یک خانواده را در صورتی که یکی از آنها در معرض شرایطی قرار گیرد که خدمات اجتماعی، آن را نامناسب بداند، از آن خانواده بگیرد.

این شرایط نامناسب شامل خشونت، یا ناتوانی در تأمین احتیاجات اولیه کودک یا موارد مشابه می‌شود. با این حال، خانواده‌های مسلمان این سازمان را متهم به «بهانه‌سازی» برای ربودن فرزندانشان و سپردن آن‌ها به خانواده‌های جایگزینی می‌کنند که از نظر فرهنگی و مذهبی متفاوت هستند.

برخی از والدین خانواده‌های مسلمان دولت سوئد را به «ربودن» فرزندانشان به بهانه اینکه «تربیت آن‌ها با پیشینه اسلامی صورت می‌گیرد»، متهم می‌کنند.

گزارش‌های موجود از سوئد، حاوی اعداد تکان‌دهنده‌ای درباره کودکانی است که بین خانواده‌های جایگزین بازتوزیع شده‌اند؛ برای مثال آمار مرکز اطلاعات دولتی سوئد؛ حاکی از وجود سالانه ۲۰ هزار کودک است که به ادعای آنها در این شرایط قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا