آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

پیاده روی هزاران زائر به سمت سامرا برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام هادی علیه السلام

هزاران زائر در حال حرکت به سمت شهر مقدس سامرا هستند تا در مراسم سالروز شهادت امام علی الهادی علیه السلام در روز شنبه آینده شرکت کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به همین مناسبت حرم مقدس امامین عسکریین در شهر مقدس سامرا سیاه پوش شده و تدابیر امنیتی، خدماتی و بهداشتی به منظور برگزاری موفق مراسم زیارت و تسهیل ورود زائران به حرم مطهر اتخاذ شده است.

«محمدحسین مناوری» رئیس بخش اطلاع رسانی در آستان قدس عسکری در این باره گفت: این آستان برنامه ای را به منظور برگزاری این مراسم تدارک دیده که شامل بیش از ۲۵۰ موکب خدماتی در امتداد جاده منتهی به حرم مقدس در شهر سامرا و تامین نیازهای آنهاست.

وی افزود: به دلیل سردی هوا مراکزی برای توزیع تشک بین زائران مهیا شده و همچنین چترهای سیاری اطراف حرم مقدس و داخل آن نصب شده است. همچنین مسیرهای عبور زائران پاکسازی شده و بیش از ۶۰۰ داوطلب به منظور خدمات رسانی به زائران در مناطق مختلف مستقر شده اند.

وی در ادامه گفت: آمادگی ها برای برگزاری سالروز شهادت امام هادی علیه السلام و نیز استقرار آمبولانس ها در طول مسیر عبور زائران همراه با پشتیبانی پزشکی، صورت گرفته است.

او همچنین از مفروش کردن حرم مطهر با ۳۵۰۰ فرش فاخر در حرم مقدس، اطراف آن، رواق امام علی الهادی علیه السلام، سرداب شریف، میدان باب القبله، اطراف باب المراد، صحن سیده نرجس خبر داد و عنوان کرد که اماکنی برای استراحت شبانه زائران تدارک دیده شده و وسایل نقلیه ای نیز برای افراد معلول تهیه شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا