اخباراروپاجهانجهان اسلام

رشد اسلام هراسی و سقوط محبوبیت حزب کارگر بین مسلمانان انگلیس

انگلیس یکی از کشورهایی است که به شدت از اسلام هراسی رنج می برد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این در حالی است که تنها حزب کارگر در این کشور با اسلام هراسی برخوردهایی نمود و اکنون در مقابل آن ساکت است و این موضوع باعث شده تا محبوبیت این حزب در میان مسلمانان به شدت کاهش یابد.

یک نظرسنجی جدید نشان داد که رشد اسلام هراسی در انگلیس باعث شده تا حمایت اقلیت مسلمان در انگلیس از حزب کارگر به شدت کاهش یابد.

نظرسنجی سازمان «سرشماری مسلمانان» که به نظارت و رصد جامعه مسلمان در انگلیس می پردازد، نشان می دهد حمایت مسلمانان به دلیل رخدادهای اخیر علیه اسلام نسبت به حزب کارگر به شدت کاهش یافته است.

این نظرسنجی که بین 23 تا 26 ژانویه به صورت آنلاین انجام شد، نظرات یک هزار و 42 مسلمان ساکن انگلیس درباره حزب کارگر را جمع آوری کرده که در صورت برگزاری انتخاب به کدام حزب رای خواهند داد.

این مسلمانان همچنین دیدگاه هایشان را درباره نحوه برخورد دولت و مخالفان با اسلام هراسی عنوان کردند.

بر اساس این نظرسنجی، آراء حزب کارگر کاهش چشمگیری داشته است و تنها 38 % نظر موافق داشتند که 40 % نسبت به نتایج سال 2019 میلادی کاهش داشته است.

از آنجایی که محافظه کاران تنها 2 % از آرای مسلمانان را به خود اختصاص دادند، حزب کارگر در مقایسه با انتخابات قبلی در خطر از دست دادن بیش از نیمی از آراء مسلمانان است. حزب کارگر مدتی طولانی حزب مورد علاقه بیشتر رای دهندگان مسلمان بوده است.

پاسخ دهندگان معتقدند که حزب کارگر چشمان خود را به روی افزایش اسلام هراسی در داخل حزب بسته است. بسیاری از آنها احساس می کنند که حزب کارگر آنها را ناامید کرده است.

کاهش محبوبیت این حزب آنجایی به اوج خود رسید که “نصرت غنی” نماینده مسلمان پارلمان انگلیس فاش کرد که از وزارت حمل و نقل این کشور به دلیل مسلمان بودن، برکنار شده است.

نصرت گفته اسلام او به عنوان یک موضوع در نشستی در مقر دولت مطرح شد.

حال باید دید دولت مردان و سیاستمداران انگلیسی این بار با چه ترفتدی می خواهند مردمی را که از آنها ناامید شده اند، پای صندوق های رای بیاورند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا