آسیااخبارجهانجهان اسلام

یونسکو درصدد احیای «تل السلطان» باستانی در کرانه باختری

منطقه باستانی تل السطان در کرانه باختری، قدیمی‌ترین شهر دارای برج و باروی جهان، خبر داده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وزارت گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان فلسطین از امضای توافق‌نامه‌ای با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و ایتالیا برای توسعه و مدیریت محوطه باستانی تل السلطان در شهر تل السطان واقع در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

این محوطه شامل خرابه‌های قدیمی‌ترین شهر جهان است که دارای برج و بارو بوده است. به گفته این وزارت خانه، این موافقت‌نامه با هدف آماده‌سازی این محوطه برای ثبت آن در فهرست میراث جهانی است.

وزارت گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای در این راستا تصریح کرد: این توافق‌نامه بخشی از یک همکاری چندجانبه برای اجرای این طرح مهم است که طی آن این وزارت خانه، یونسکو، دانشگاه رم و آژانس همکاری‌های توسعه ایتالیا برای احیای این طرح همکاری خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تل السلطان (اریحای باستانی) یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان در فلسطین و جهان است که بقایای قدیمی‌ترین شهر مستحکم جهان را در خود جای داده است و قدمت آن به بیش از ده هزار سال پیش و دوران نوسنگی می‌رسد.

این طرح ۲,۴ میلیون یورویی (۲.۷ میلیون دلار) شامل برنامه‌ای برای معرفی ارزش استثنایی این مکان، به ویژه استحکامات مربوط به عصر نوسنگی، استحکامات ساخته شده در عصر برنز و سایر بناهای تاریخی موجود در این شهر است.

شهر تل السلطان کنونی (اریحای باستانی) شامل آثار دوره اسلامی از جمله قصر هشام بن عبدالملک خلیفه اموی نیز هست و یکی از بزرگ‌ترین تابلوهای موزاییکی جهان به مساحت ۸۲۴ متر مربع در آن کشف شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا