آمریکااخبارجهانجهان اسلام

درخواست ممنوعیت استفاده از سلاح در کانادا

مسلمانان کانادا خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح شدند. آنها درخواست خود را در نامه ای نوشته و برای طرف های مهم این کشور از جمله نخست وزیر و وزیر امنیت عمومی کانادا ارسال کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ با فرا رسیدن پنجمین سالگرد تیر اندازی در مسجد و مرکز اسلامی کبک سیتی در سال ۲۰۱۷ در کانادا، مدیران این مرکز، خواستار ممنوعیت استفاده از اسلحه در سراسر کانادا شدند.

مسلمانان نامه هایی به دولت های فدرال و کبک ارسال کردند و از همه طرف ها خواستند اقداماتی انجام دهند تا مطمئن شوند که قوانین جدیدی برای کنترل اسلحه در سراسر کشور اعمال می شود.

اتاوا اعلام کرد که می‌خواهد به مناطق مختلف این امکان را بدهد ممنوعیت سلاح‌های دستی را اعمال کنند، اما مسئولین مسجد می‌گویند مشکل خشونت با اسلحه، یک مسئله ملی است.

مدرای مرکز فرهنگی اسلامی در نامه‌ای خطاب به نخست‌وزیر “جاستین ترودو” و وزیر امنیت عمومی مارکو مندیچینو از دولت خواستند که از ایده خود مبنی بر ممنوعیت سلاح‌های دستی در ایالت ها دست نکشیده و آن را به مسئله ای ملی تبدیل کند.

“بوفلجا بن عبدالله” و “محمد خبر” نوشتند: امروز برای شما نامه می‌نویسیم و از شما می خواهیم که تلاش‌های خود را برای سلب مسئولیت دولت فدرال در قبال موضوع اسلحه دستی را متوقف کرده و آن را به شکل قانونی فدرالی در بیاورد.

نمایندگان مسجد همچنین در نامه‌ای جداگانه به فرانسوا لگو، نخست‌وزیر کبک و ژنویو گیلبولت، وزیر امنیت عمومی، گفتند که این ایالت نباید به دولت فدرال اجازه دهد از مسئولیت موضوع اسلحه‌های دستی شانه خالی کند.

دولت لیبرال فدرال در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که به شهرداری ها امکان ممنوعیت اسلحه در قلمرو خود را بدهد، اما این لایحه هرگز تصویب نشد.

در ماه نوامبر، مسئولان دولت فدرال در یک سخنرانی اعلام کردند که از ایالت ها و مناطقی که می‌خواهند سلاح‌های دستی را در حوزه‌های قضایی خود ممنوع کنند، حمایت خواهد کرد.

در نامه اشاره شده که هیچ ایالتی، از جمله کبک، علاقه ای به نظارت بر ممنوعیت سلاح های دستی نشان نداد.

در ادامه این نامه آمده: حتی اگر دولت کبک تصمیم به ممنوعیت سلاح های دستی در قلمرو خود بگیرد، تکثیر آن ها در بقیه مناطق کانادا ادامه خواهد داشت: در نهایت، این ممنوعیت تنها برای یکی از سیزده حوزه قضایی کانادا خواهد بود.

این نامه ها در یک وبینار کنترل اسلحه علنی شد. این رویداد یکی از مجموعه مراسمی بود که توسط مرکز فرهنگی اسلامی و گروه های اجتماعی در سالگرد حادثه مسجد کبک برگزار گشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا