آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

تیرباران کردن پنج فعال مدنی زن توسط سنی های تندروی طالبان

یک فعال مدنی افغانستانی خبر داده که سنی های تندروی طالبان در هفته جاری پنج نفر از دختران و زنان که از اعتراضات و تظاهرات برمی ‌گشتند را مورد حمله قرار داده و دو تن از آنها را به ضرب گلوله به محل قلب و به صورت تیرباران به قتل رسانده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین حال دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، هفته گذشته اعلام کرد که نگرانی فزاینده‌ای درباره ناپدید شدن “تمنا زریابی پریانی” و “پروانه ابراهیم‌خیل” وجود دارد. خبری که “مجاهد” سخنگوی طالبان آن را به این گروه تروریستی بی‌ربط خوانده و تکذیب کرد.

اما “کریمه‌ رحیم‌یار” فعال مدنی و فعال حقوق زنان در افغانستان ضمن تائید ربودن این دو فعال مدنی توسط طالبان، گفت: متاسفانه روز یکشنبه هفته گذشته، دو تن از فعالان مدنی و حقوق زنان در کابل به طرز وحشیانه‌ای با هجوم نیروهای طالبان به منزل‌شان ربوده شدند و حالا، هیچکس حتی جرات نزدیک شدن به منزل آنها را ندارد.

وی افزود: سخنگوی طالبان در حالی این مسئله را تکذیب کرده که اساسا، شرم‌آور و حیرت‌آور به نظر می‌رسد. وقتی که خانواده درجه یک و حتی همسایگان این دو فعال مدنی، ربودن آنها، آن هم با آن وضعیت دردناک و وحشیانه را تائید می‌کنند، سخنگوی این گروه چگونه این مسئله را تکذیب کرده است؟

“رحیم‌یار” همچنین گفت: این هفته، حدود ۵ نفر از دختران و زنان که از اعتراضات و تظاهرات برمی‌گشتند در مسیر بازگشت مورد حمله طالبان قرار گرفته و دو تن از آنها به ضرب گلوله به محل قلب و به صورت تیرباران به قتل رسیده‌اند. همچنین یک زن دیگر اهل کابل که در راه بازگشت به منزل از تظاهرات بوده نیز توسط طالبان مورد حمله و تیرباران قرار گرفته و جان خود را از دست داده است. این مورد از به قتل رساندن زنان در افغانستان توسط طالبان، چهارمین مورد در هفته اخیر در کابل بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا