آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

تصرف املاک وقفی حرم امام حسین علیه السلام توسط سازمان اوقاف ایران

بررسی های انجام شده نشان می دهد هزاران ملک، زمین، مستقلات و دارایی های اوقافی وقف شده توسط مردم ایران به نیت امام حسین علیه السلام،، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه این کشور تصرف شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این املاک وقفی که در طول چند قرن وقف سید و سالار شهیدان شده، اکنون زیر نظر سازمان اوقاف ایران است و درآمدهای حاصل از آن که باید به آستان مقدس حسینی علیه السلام پرداخت شود، به بهانه های مختلف در اختیار این آستان قرار نمی گیرد.

هزاران هزار شهروند ایرانی عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در طول قرن های گذشته، ملک، زمین، مستغلات و دارایی های شخصی خود را وقف امام حسین علیه السلام کرده اند تا باقیات الصالحاتی برای آنان باشد و درآمدهای حاصل از آن خرج دستگاه امام حسین علیه السلام شود و ثوابش برسد به روح واقف.

آمار دقیقی از تعداد این املاک وقفی در دست نیست اما طبق آمار غیر رسمی، بیش از سه هزار قطعه ملک، زمین، مغازه و ساختمان وقفی در شهرها و استان های مختلف ایران وجود دارد که در قرن های مختلف، توسط عاشقان امام حسین علیه السلام در ایران وقف امام حسین و حرم مطهر شده است.

شاید در دوران رژیم سابق بعث در عراق، با توجه به عدم وجود مدیریتی سالم در آستان مقدس حسینی، این موضوع هیچ گاه پیگیری نشد اما طبق اخبار و اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار خبرگزاری شیعه ویوز، پس از سقوط رژیم صدام، مسئولان آستان مقدس حسینی علیه السلام چندین بار پیگیر این موضوع شدند تا شاید بتوانند درآمدهای حاصل از این املاک وقفی از سوی سازمان اوقاف ایران در اختیار آستان مقدس حسینی قرار گیرد اما مقام های ایرانی هر بار به بهانه ای مختلف، از پیگیری و پاسخ به این درخواست سرپیچی کرده اند.

حال این پرسش مطرح می شود که مدیریت سازمانی که خود را “اسلامی” نامیده، تا چه زمان در نظر دارد از پرداخت درآمد سالانه میلیاردی این املاک وقفی که باید در اختیار آستان مقدس حسینی علیه السلام قرار گیرد تا خرج حرم مطهر و زائران حسینی شود، امتناع ورزد؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا