آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

آماده باش کامل نیروهای پاکستان

تشدید موج حملات تروریستی پاکستان را به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ منابع رسمی پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند که تمامی نهادهای مجری قانون، دستگاه‌های امنیتی و نیروهای ضدتروریسم در تمامی ایالت ها و مناطق مرزی در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند.

وزیر کشور پاکستان نیز روز گذشته طی کنفرانسی خبری در اسلام‌آباد با یادآوری عملیات‌ تروریستی سنی های تندرو در اسلام‌آباد و لاهور، گفت: برخی از گروه‌های تروریستی دست به تحرکات جدید علیه صلح و امنیت ملی زده‌اند و دستگاه‌های امنیتی درحال شناسایی و بازداشت عوامل این نا امنی‌ها هستند.

وزارت کشور پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ رسمی دستور آماده باش کامل را به سازمان‌های مجری قانون و دستگاه‌های امنیتی در شهرهای بزرگ و مهم و مناطق مرزی ابلاغ کرد.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند: پس از توقف مذاکرات سازش میان دولت و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و پایان آتش بس دوجانبه، موج جدید حملات و نا امنی ها در مناطق مختلف پاکستان آغاز شده است.

گفتنی است در پی حمله تروریستی به نیروهای پلیس در قلب اسلام‌آباد یک پلیس پاکستان جان باخته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. انفجار بمب در یک مرکز تجاری در شهر لاهور نیز جان ۲ نفر را گرفت و ۲۵ نفر دیگر را مجروح ساخت.

سنی های تندروی طالبان پاکستان و شورشیان ارتش ملی گرای بلوچ به ترتیب مسئولیت حمله در اسلام‌آباد و انفجار لاهور را برعهده گرفتند.

وزیر کشور پاکستان پیش تر گفته بود که تسلط طالبان بر افغانستان و حوادث پساخروج آمریکا از این کشور، یکی از عوامل اقدامات تروریستی و گروه‌های ضدپاکستانی برای ایجاد تا امنی و بی ثباتی در مرزها و داخل این کشور راست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا