آسیااخبارجهانجهان اسلام

پایبندی به دستورات دین مبین اسلام برای مقابله با اسلام هراسی در هند ضروری است

رئیس جماعت اسلامی هند در جمع اعضای این حزب در شهر کلکته در سخنان خود بیان داشت: فضای جامعه هند به سمت اسلام هراسی پیش می رود و افراد تندرو و رادیکال با سخنان بحث بر انگیز در حال جریحه دار کردن احساسات جامعه اکثریت به نفع منافع سیاسی خویش هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این سخنانی است که سید سادات الله حسینی، رئیس جماعت اسلامی هند در جمع اعضای این حزب در شهر کلکته بیان داشت.

وی با اشاره به سخنان افراط گرایانه در هاریدوار دَرم سنساد (مجلس مذهبی هندوها)، گفت: “این چیز جدیدی نیست. ما قبلاً نیز بر دوران سختی غلبه کرده ایم.”

او با اشاره به یکی از اشعار اقبال لاهوری که در میان بازرگانان مسلمان منتشر شد و تأثیر زیادی بر آنها گذاشت، گفت: کسانی در میان آنها بودند که آشنایی با دین اسلام نداشتند اما به دلیل آشنایی با اشعار آن شاعر پرآوازه و تاثیر زیاد این اشعار، دین جهان شمول اسلام را پذیرفتند.

حسینی در ادامه سخنان خود از مسلمانان خواست که به دستورات دین مبین اسلام پایبند باشند و مراسم های خود را به ویژه مراسم ازدواج را ساده و بدون تجملات برگزار کنند و از فعالیت های پر زرق و برق جلوگیری نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا