آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن

نخستین همایش بین‌المللی تدوین و یکسان‌سازی آیین‌نامه‌های داوری مسابقات بین‌المللی قرآن، عصر روز گذشته ۳۰ دی‌ماه در شهر مقدس کربلا با صدور بیانیه پایانی، به کار خود پایان داد و شرکت‌کنندگان بر ضرورت تشکیل اتحادیه بین‌المللی ـ اسلامی قرآن برای اجرای مصوبات این همایش تأکید کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این همایش بین‌المللی که به مدت چهار روز و به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی برگزار شد، نمایندگان ۱۶ کشور اسلامی حضور داشتند.

«صفاء سیلاوی» مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: آیین اختتامیه این همایش در ساختمان دارالقرآن آستان حسینی برگزار شد و «شیخ خیرالدین الهادی» مدیر دارالقرآن آستان مقدس امام حسین علیه السلام و «طه عبدالوهاب» از قاریان و داوران برجسته مصری در این مراسم سخنرانی کردند.

وی افزود: تعامل با کشورهای اسلامی دیگر که نمایندگان آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط دیگر موفق به حضور در این همایش نشدند، از دیگر مأموریت‌های این اتحادیه خواهد بود.

سیلاوی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های داوری مورد توافق در این همایش به اجرای روان مسابقات قرآن کمک خواهد کرد، افزود: در این بیانیه همچنین تأکید شد که کشورهایی که موفق به حضور در همایش قرآنی کربلا نشدند، ضرورت دارد که از نتایج و آیین‌نامه فنی داوری مورد توافق در آن اطلاع پیدا کنند.

وی در پایان گفت: نتایج و آیین‌نامه‌های داوری مسابقات قرآن که در این همایش مورد توافق قرار گرفت، کمک شایانی به قاریان، حافظان و اساتید قرآن قرآن خواهد کرد، زیرا آیین‌نامه داروی در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن در همه کشورها واحد و یکسان خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا