آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

جشنوراه «هفته عفاف» به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در حرم امیرالمؤمنین علی علیه السلام

دبیرخانه آستان مقدس علوی برای برگزاری جشنواره «هفته عفاف» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آماده شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دکتر “سلیم جصانی” عضو شورای اداری آستان مطهر علوی و رئیس کمیته جشنواره، گفت: دبیرخانه آستان مطهرعلوی همه مراحل برای برگزاری فعالیت های جشنواره «هفته عفاف» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تکمیل کرده است. این جشنواره به مدت یک هفته با مراسم جشن تکلیف دختران آغازمی شود.

وی افزود: دومین روز این جشنواره شامل فعالیت های متعدد از جمله برگزاری سمینار مقدماتی جشنواره است. این همایش در دو نسخه یکی در داخل عراق و دیگری در خارج از این کشور برگزار خواهد شد که آستان مطهر علوی با همکاری آستان مقدس حسینی آن را برگزار می کند.

جصانی ادامه داد: سومین روز، محفل قرآنی صبحگاه برگزار خواهد شد و در نوبت عصر نیز مراسم جشنواره عفاف به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ساعت 19:00 در صحن حضرت فاطمه زهرا برگزار می شود. در چهارمین روز نیز جشن بانوان در سالن حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار می شود و در همین روز سالن قرآن در دانشکده فقه دانشگاه کوفه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: پنجمین روز هم محفل قرآنی در دانشکده تربیت بانوان دانشگاه کوفه به مدت دو روز برگزار می شود. این جشنواره شامل فعالیت های فرهنگی و مذهبی از جمله افتتاح ساختمان جدید کتابخانه مرکزی، ساختمان اداری در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دارالقرآن کریم در شهر الدیوانیه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا